صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر هفته با گسترش سامانه بارشی ضمن افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد شاهد بارش باران و برف در نواحی جنوبی خواهیم بود. گفتنی است؛ برای نواحی مستعد مه گرفتگی و کاهش دید و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی کولاک برف، لغزندگی ویخ‌زدگی پیش‌بینی می‌کنیم.

مرتضی اثمری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته شهرستان باخرز با دمای هوای منفی ٨ درجه و داورزن با دمای هوای ٩ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سبزوار با ٢٩ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوای مشهد بین منفی ٧ درجه و ٣ درجه در نوسان بوده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ۶ درجه و در سردترین ساعات به صفر درجه می‌رسد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز تا اواخر هفته با گسترش سامانه بارشی ضمن افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد شاهد بارش باران و برف در نواحی جنوبی خواهیم بود. گفتنی است؛ برای نواحی مستعد مه گرفتگی و کاهش دید و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی کولاک برف، لغزندگی ویخ‌زدگی پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: این سامانه تا اواخر هفته همراه با افزایش نسبی دما با شدت و ضعف در سطح استان ماندگار خواهد بود.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد کیفیت هوای این کلانشهر در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ۶٨ بود، بیشترین بار آلودگی از ایستگاه لشکر با عدد شاخص ١٠٣ در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.