صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حضور ۳۰ قاضی و کارشناس حقوقی در طرح قاضی مدرسه

  • کد خبر: ۱۵۰۶۶۴
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: از زمان شروع طرح قاضی مدرسه ۳۰ نفر قاضی و کارشناس حقوقی همکاری کردند که احتمال افزایش تعداد نفرات نیز وجود دارد.

محمدحسین پورثانی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص طرح قاضی مدرسه اظهار کرد: طرح قاضی مدرسه با مشارکت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آغاز شده و قضات و کارشناسان حقوقی دادگستری در این طرح در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: گروه هدف دانش‌آموزان، والدین، مدیران و مشاوران هستند. این قضات و کارشناسان بیشتر مشاوره حقوقی می‌دهند و به گروه هدف آموزش نیز داده می‌شود.

پورثانی گفت: این طرح قبلا به صورت پایلوت در چند مدرسه اجرا شده و موفق بوده است. در حال حاضر این طرح را وسیع‌تر کردیم و باز هم گسترش پیدا خواهد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۰ برنامه انجام شده و تا پایان سال تحصیلی نیز ادامه پیدا خواهد کرد. این طرح در مدارس متوسطه اول و دوم و در کل استان برگزار و برنامه‌ها در ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شروع طرح ۳۰ نفر قاضی و کارشناس حقوقی همکاری کردند که احتمال افزایش تعداد نفرات نیز وجود دارد. مدارس خاصی برای اجرای طرح قاضی مدرسه انتخاب شده‌اند، زیرا نیروی انسانی محدود است و نمی‌توان تمام مدارس را پوشش داد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.