صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پرداخت و گفت: پس از تصویب این طرح توسط شورای نگهبان دیگر سه نوع استخدام با عنوان رسمی، پیمانی و قراردادی خواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن لطفی با اشاره به تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در جلسه امروز (دوشنبه - یکم اسفند) مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: همانطور که می‌دانیم هم دولت و هم مجلس درصدد بودند که این موضوع را حل کنند و مدت زمانی نیز این طرح بلاتکلیف بود تا اینکه کمیسیون اجتماعی به این موضوع ورود کرد و طرحی را ارائه کردند تا به این ترتیب کارکنان دولت را ساماندهی کنند.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دارای ۱ ماده و ۹ تبصره است

وی افزود: دولت مطرح می‌کرد بنا به دلایلی محدودیت دارد، چراکه معتقد بود نمی‌توانیم به همه افراد پست بدهیم و محدودیت پست سازمانی داریم و فقط کارکنان شرکتی را باید تعیین تکلیف کنیم، بنابراین کمیسیون اجتماعی طرحی را ارائه کرد که مشتمل بر یک ماده و ۹ تبصره بود که خوشبختانه امروز پس از یک سال رفت و آمد بین مجلس، صحن، کمیسیون و دولت بالاخره به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بعد از تصویب این قانون، اولا ما دیگر سه نوع بیشتر استخدام نخواهیم داشت که شامل استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی می‌شود که بعد از تصویب آن کل نیرو‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی و به عبارتی دستگاه‌های مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم کار می‌کنند استخدام رسمی، پیمانی و یا قرارداد کار معین می‌شوند و دیگر قرارداد‌هایی با عنوان حق التدریس، خرید خدمات، شرکتی، حجمی، طرحی و... وجود ندارد.

با کسانی که ۲ سال مستمر در دستگاه‌های اجرایی خدمت کرده‌اند قرارداد کار معین منعقد می‌شود

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نکته بعدی در رابطه با نیرو‌های مشغول به کار در داخل بدنه اجرایی کشور است که دارای ۲۷ نوع قرارداد هستند و قرار شد آن‌هایی که به صورت تمام وقت یا نیمه وقت دو سال مستمر در دستگاه‌ها مشغول به خدمت هستند و دو سال بیمه پرداخت کرده اند، با آن‌ها هم قرارداد کار معین منعقد می‌شود.

با تایید طرح استخدام کارکنان توسط شورای نگهبان بساط انواع قرارداد برچیده می‌شود

لطفی گفت: بر این اساس در صورت تایید این طرح توسط شورای نگهبان، قانون قطعی می‌شود و انواع و اقسام قرارداد‌های دیگر برچیده شده و وحدت رویه در رابطه با استخدام‌ها ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
نوبت ما که میشه قانونمند میشنه