صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه موضوع هوای پاک به قدری مهم است که قانون آن مصوب و ابلاغ شده است،گفت: ۷۰ درصد از آلودگی هوای مشهد ناشی از آلاینده‌های متحرک است. 

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اصغری، سرپرست شهرداری مشهد در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد با بیان اینکه همه ما در ارتباط با شهر زیست پذیر زیاد شنیده‌ایم و این یکی‌از شاخصه‌های مهم در تحقق این شهر موضوع حمل و نقل است، افزود: در مشهد به این موضوع بیشتر توجه شده است به طوری که یکی از مد‌های مهم ما حمل و تقل ریلی است. 
به گفته وی، دو خط از چهار خط ریلی مترو مشهد در حال فعالیت است. اثراتی که این خطوط در موضوع زیست شهری دارد مشخص است. 
سرپرست شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه موضوع هوای پاک به قدری مهم است که قانون آن مصوب و ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: مسیر‌های دوچرخه و ایجاد زیرساخت‌ها نیز اهمیت دارد. در حال توسعه آن هستیم به این جهت که یکی از مد‌های مهم است. 

اصغری با بان اینکه همیشه خودرو‌های تک سرنشین دیده می شود، افزود: هرچقدر هم پلس راهور اقدامات انضباطی انجام دهد، اما نیاز به کار فرهنگی دارد، دانشگاه باید در حل این مسائل کمک کند. تقاضا می‌کنیم جامعه دانشگاهی در حل مسائل به ما کمک کند. 

وی تصریح کرد: مراسم امروز هم یکی‌از اقدامات مشترک مدیریت شهری و دانشگاه بوده و ۶۰ سند همکاری بین دانشگاه علم و صنعت و فردوسی منعقد و نتایج بسیار خوبی داشته است. در شرایط تحریم‌های ظالمانه صرفه‌جویی‌های خوبی صورت گرفته است.

گفتنی است با حضور شهردار مشهد و جمعی از مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از دو سند TDP به صورت نمادین رونمایی شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.