تغذیه ۳ هزار و ۷۰۰ نوزاد ازطریق بانک شیر مشهد لزوم اهتمام شهرداری مشهد مقدس بر تسریع در روند اجرای پروژه تقاطع غیرهم‌سطح امام‌حسن(ع) رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد: تقاطع غیرهم‌سطح امام‌حسن(ع) زودتر از موعد تکمیل می‌شود هوای کلانشهر مشهد دوباره آلوده شد (۲۱ تیر ۱۴۰۴) همسر آیت‌الله عبادی، امام جمعه سابق مشهد دارفانی را وداع گفت تصویب برنامه‌های رفاهی و ورزشی کارکنان شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۴ توضیحات سرپرست سفارت ایران در کابل درباره بازگشت مهاجران و رابطه تهران_ کابل معاون اجتماعی شهرداری مشهد: یکی از دلایل اصلی طلاق، کمبود اطلاعات زوجین درباره مهارت‌های زندگی است شهردار مشهدمقدس: کار تیمی و تعامل، عامل تسهیل فرآیند‌های مدیریتی است مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد: روحیه بسیجی، می‌تواند بدون هیچ‌گونه وابستگی سیاسی در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد حاجی‌بگلو: برای کمک به مدیریت شهر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم| شرایطی نیست که بر اختلاف‌نظر‌ها تمرکز کنیم قصه شهرکی ۴۵ ساله در همسایگی «نخودک» مشهد واکنش رئیس شورای عالی استان‌های کشور به اظهارات عجیب عضو شورای شهر رشت درباره درخواست ترور پزشکیان اول مرداد، زمان آغازبه‌کار مجدد نمایشگاه بین‌المللی مشهد | بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی صنعت ساختمان کشور به مشهد می‌آید قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۴) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: تمدید مهلت مصوبه مشوق‌ها و پروانه‌های ساختمانی بافت آبکوه تا پایان سال ۱۴۰۴+ فیلم اختصاص ۲۳ هزار میلیارد ریال برای مقابله با تنش آبی در خراسان رضوی عضو شورای اسلامی شهر مشهد: نباید با پول مردم، هیئت سکولار تغذیه شود رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: باوجود محدودیت‌ها، هیچ خدمتی را در شهر تعطیل نکردیم مناسب‌سازی ۴۵۰ بوستان در مشهد برای توانیابان | اختصاص ۱۲۳ میلیارد ریال برای بهبود زیرساخت‌های ویژه افراد دارای معلولیت در بوستان‌ها بعد از ۲۱ روز آلودگی، بالاخره هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۱۸ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است

  • کد خبر: ۱۵۱۳۰۴
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
  • ۱
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: یکی از شاخصه‌های‌ شهرهای‌ مدرن امروز، موضوع حمل و‌نقل‌ است، مترو و قطار شهری از این‌جهت که شاخصه‌های مختلفی دارد مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است. 

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی زمانیان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار داشت: در سال ۱۳۷۹ عملیات اجرایی خط یک آغاز شد و همزمان با ادامه عملیات خط یک از سال ۱۳۸۷ عملیات خط دو آغاز شد و در ۱۲ سال پیش مثل چنین روزی خط یک مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 
به گفته وی، تا امروز از مجموع ۸۴ کیلومتر‌خط پیش بینی شده ۳۸ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است. هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است و ما از طرف شهرداری مشهد وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن خدمت ارائه دهیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه تعمیر و‌نگهداری خطوط و واگن ها از اهمیت زیادی‌ برخورد‌ار است، افزود: تحریم‌های ظالمانه در همه حوزه‌ها اثرگذار بوده است. سال ۱۳۹۴ پیرو منویات رهبرانقلاب موضوع مهندسی معکوس و تولید قطعات ساخت داخل‌در دستور کار قرار گرفت. از سال ۱۳۹۶ شاهد تولید قطعات بودیم و امروز بعد از هفت سال توانستیم ۱۵۰ قطعه و ۳۰۰ تجهیز و ۲۰ دستگاه را مهندسی معکوس دهیم و ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم. همچنین ۲ دستگاه ثبت اختراع شده است و بحث خدمات مهندسی را توانسته‌ایم بومی سازی کنیم. 

به گفته وی، حاصل همکاری ما بین دانشگاه‌های فردوسی و شریف تعدادی سند تدوین شده است که امروز به صورت نمادین ۲ سند رونمایی‌ می‌شود. 

زمانیان خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۰ واگنی که در اختیار داشتیم در سال جاری تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌را به پایان رساندیم. هشت‌میلیارد تومان صرفه جویی در زمینه خدمات و در زمینه مهندسی  نیز ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
به نظرم باید واگن های خط یک مترو تعدادش بیشتر بشه چون واقعا خیلی جوابگو جمعیت نیست در ساعت های پیک بهتر هر لوکوموتیو پنج واگن داشته باشه لطفا مسئولین این رو مد نظر داشته باشن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->