خلیل موحد جانشین هاشم دائمی در شورای شهر مشهد شد سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، نمونه ای از یک سازمان موفق است افتخارات طلایی هادی رضایی، دارنده نشان مشهدالرضا(ع) | از معلولیت تا قهرمانی جهانی برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است

  • کد خبر: ۱۵۱۳۰۴
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
  • ۱
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: یکی از شاخصه‌های‌ شهرهای‌ مدرن امروز، موضوع حمل و‌نقل‌ است، مترو و قطار شهری از این‌جهت که شاخصه‌های مختلفی دارد مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است. 

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی زمانیان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار داشت: در سال ۱۳۷۹ عملیات اجرایی خط یک آغاز شد و همزمان با ادامه عملیات خط یک از سال ۱۳۸۷ عملیات خط دو آغاز شد و در ۱۲ سال پیش مثل چنین روزی خط یک مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 
به گفته وی، تا امروز از مجموع ۸۴ کیلومتر‌خط پیش بینی شده ۳۸ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است. هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است و ما از طرف شهرداری مشهد وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن خدمت ارائه دهیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه تعمیر و‌نگهداری خطوط و واگن ها از اهمیت زیادی‌ برخورد‌ار است، افزود: تحریم‌های ظالمانه در همه حوزه‌ها اثرگذار بوده است. سال ۱۳۹۴ پیرو منویات رهبرانقلاب موضوع مهندسی معکوس و تولید قطعات ساخت داخل‌در دستور کار قرار گرفت. از سال ۱۳۹۶ شاهد تولید قطعات بودیم و امروز بعد از هفت سال توانستیم ۱۵۰ قطعه و ۳۰۰ تجهیز و ۲۰ دستگاه را مهندسی معکوس دهیم و ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم. همچنین ۲ دستگاه ثبت اختراع شده است و بحث خدمات مهندسی را توانسته‌ایم بومی سازی کنیم. 

به گفته وی، حاصل همکاری ما بین دانشگاه‌های فردوسی و شریف تعدادی سند تدوین شده است که امروز به صورت نمادین ۲ سند رونمایی‌ می‌شود. 

زمانیان خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۰ واگنی که در اختیار داشتیم در سال جاری تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌را به پایان رساندیم. هشت‌میلیارد تومان صرفه جویی در زمینه خدمات و در زمینه مهندسی  نیز ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
به نظرم باید واگن های خط یک مترو تعدادش بیشتر بشه چون واقعا خیلی جوابگو جمعیت نیست در ساعت های پیک بهتر هر لوکوموتیو پنج واگن داشته باشه لطفا مسئولین این رو مد نظر داشته باشن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->