ایستگاه شریعتی مشهد، پرازدحام‌ترین ایستگاه مترو مشهد شد | ساعات شلوغی مترو مشهد تشکیل دو شهر جدید در اطراف مشهد قطعی شد | تعیین‌تکلیف نهایی پرونده شهرستان بینالود در آینده نزدیک شاهد عینی توسعه مشهد در عهد مظفری | درباره کوچه «سرآسیا» که روزگاری محل اجتماع «اصحاب سراچه» بوده است خراسان رضوی رتبه‌ی اول کشوری در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قاچاقچی لوازم یدکی حدود ۴۴ میلیارد ریال جریمه شد توقیف ۴۲۰ خودرو حادثه‌ساز در جاده‌های خراسان رضوی (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) پروژه اتصال خیابان امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد تابستان ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد اجرای ریزپروژه‌های متعدد در بوستان‌های بزرگ مشهد | خانه‌موزه «ملک» در باغ وکیل‌آباد مشهد، در آستانه بهره‌برداری ایجاد بیش از ۳۰۰ مزرعه شهری در بوستان برکت مشهد هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) شاه‌مقصود‌های فلکه دوم گلشهر مردم چشم‌به‌راه بازگشت بی‌آرتی‌ها به خیابان فارغ‌التحصیلان مشهد شهرداری مشهد حامی حمل‌ونقل پاک | راه‌اندازی ایستگاه شارژ دوچرخه و موتور برقی در سال ۱۴۰۴ معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: رویکرد شهرداری تقویت رابطه بین شهرداری و سرمایه‌گذاران است حضور استاندار خراسان رضوی در جمع کودکان تحت حمایت مؤسسه توانبخشی همدم انعقاد اولین قرارداد سرمایه‌گذاری بازی‌های کابلی در چهار بوستان شهر مشهد + فیلم ثبت تخلف بیش از ۱۳ هزار موتورسیکلت‌ در مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: سیاست‌های شورای ششم در حوزه مدیریت پسماند در مسیر تحقق است سهم ۷۳.۳ درصدی پراید از خودرو‌های آلاینده در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۳۱ فروردین ۱۴۰۴) همه‌چیز درباره پروژه خط ۳ متروی مشهد، با هزینه ۱۰۰ همتی | راه‌اندازی بزرگ‌ترین جزیره ایستگاهی کشور در مشهد
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است

  • کد خبر: ۱۵۱۳۰۴
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
  • ۱
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: یکی از شاخصه‌های‌ شهرهای‌ مدرن امروز، موضوع حمل و‌نقل‌ است، مترو و قطار شهری از این‌جهت که شاخصه‌های مختلفی دارد مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است. 

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی زمانیان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار داشت: در سال ۱۳۷۹ عملیات اجرایی خط یک آغاز شد و همزمان با ادامه عملیات خط یک از سال ۱۳۸۷ عملیات خط دو آغاز شد و در ۱۲ سال پیش مثل چنین روزی خط یک مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 
به گفته وی، تا امروز از مجموع ۸۴ کیلومتر‌خط پیش بینی شده ۳۸ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است. هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است و ما از طرف شهرداری مشهد وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن خدمت ارائه دهیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه تعمیر و‌نگهداری خطوط و واگن ها از اهمیت زیادی‌ برخورد‌ار است، افزود: تحریم‌های ظالمانه در همه حوزه‌ها اثرگذار بوده است. سال ۱۳۹۴ پیرو منویات رهبرانقلاب موضوع مهندسی معکوس و تولید قطعات ساخت داخل‌در دستور کار قرار گرفت. از سال ۱۳۹۶ شاهد تولید قطعات بودیم و امروز بعد از هفت سال توانستیم ۱۵۰ قطعه و ۳۰۰ تجهیز و ۲۰ دستگاه را مهندسی معکوس دهیم و ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم. همچنین ۲ دستگاه ثبت اختراع شده است و بحث خدمات مهندسی را توانسته‌ایم بومی سازی کنیم. 

به گفته وی، حاصل همکاری ما بین دانشگاه‌های فردوسی و شریف تعدادی سند تدوین شده است که امروز به صورت نمادین ۲ سند رونمایی‌ می‌شود. 

زمانیان خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۰ واگنی که در اختیار داشتیم در سال جاری تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌را به پایان رساندیم. هشت‌میلیارد تومان صرفه جویی در زمینه خدمات و در زمینه مهندسی  نیز ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
به نظرم باید واگن های خط یک مترو تعدادش بیشتر بشه چون واقعا خیلی جوابگو جمعیت نیست در ساعت های پیک بهتر هر لوکوموتیو پنج واگن داشته باشه لطفا مسئولین این رو مد نظر داشته باشن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->