صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آموزش گام به گام مدیریت تورم

  • کد خبر: ۱۵۲۲۱۰
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
فرض کنید مسئولی هستید که از شما انتظار دارند قیمت برخی کالا‌ها را مدیریت کنید.

فرض کنید مسئولی هستید که از شما انتظار دارند قیمت برخی کالا‌ها را مدیریت کنید. در این هنگام باید حتما به روش‌های زیر متوسل شوید.

همیشه به یاد داشته باشید مهم نیست که قیمت ثبات ندارد، بلکه مهم آن است که صندلی و میز ریاستی که پشت آن نشسته اید ثبات داشته باشد.

سعی کنید از کنفرانس‌های خبری دوری کنید، چون خبرنگاران سؤالاتی می‌پرسند که اصلا برای شنیدنش آمادگی ندارید. حتی از کنفرانس‌های خبری که از قبل خودتان سؤالات از پیش تعیین شده را به خبرنگاران داده اید هم خودداری کنید، چون ممکن است یکی از خبرنگار‌ها شیطنت کند و سؤال جدیدی بپرسد که شما نتوانید جواب منطقی برایش پیدا کنید. فقط در مصاحبه‌هایی حضور پیدا کنید که خبرنگار حکم پایه میکروفون را دارد و حرفی نمی‌زند و فقط شما هستید که اجازه حرف زدن دارید.

هیچ وقت نگویید اگر ما نبودیم قیمت فلان چیز، از ۴۷ هزار تومان هم بیشتر بود و ممکن بود حتی به ۶۰ هزار تومان برسد، چون ممکن است در زمان مدیریت شما به بالای ۷۰ هزار تومان هم برسد.

فرت و فرت اخبار مرتبط با گرانی را تکذیب کنید و بگویید مثلا این بسته اینترنت برخلاف آنچه رسانه ‎ها می‌گویند گران نشده است و خودتان از سر کوچه خودتان با گوشی خودتان به همان قیمت قبل خریده‎ اید.

مردم که نرخ تورم تمام  کشور‌های دنیا را ندارند؛ بنابراین می‌توانید بگویید این تورم، تورم جهانی است و کلا قیمت‌های جهانی بالا رفته است و کشور‌هایی مثل بورکینافاسو تورم بیشتری را دارند تجربه می‌کنند.

توپ را به زمین هر کسی غیر از خودتان بیندازید و حتی بگویید تقصیر ما و نحوه مدیریت ما نیست، تقصیر مردم است که به یک باره تقاضایشان برای خرید کالای فوق افزایش یافته است.

وعده دهید که افزایش قیمت‌ها متوقف خواهد شد و به زودی شاهد قیمت‌های واقعی خواهیم بود. البته می‌دانیم رشد قیمت متوقف نخواهد شد، ولی خوب شما هم نباید وعده‌های خود را متوقف کنید.

بگویید ما اندازه ۷ هزار صفحه برنامه نوشته ایم، نگران هم نباشید، کسی نمی‌تواند از شما بخواهد که حتی هفت صفحه از آن ۷ هزار صفحه را به او نشان دهید. این دانش ‎آموزان هستند که ملزم هستند دفتر مشق خودشان را نشان دهند، شما ملزم به نشان دادن آنچه ادعا کرده اید که نوشته اید نیستید.

در پایان شاید بگویید‌ای بابا، مسئولیت داشتن که به این راحتی نیست و نمی‌شود در واقعیت این حرف‌ها را زد، ولی بدانید که اتفاقا از این هم راحت‌تر است و تمام این روش‌ها که گفته شد قبلا از سوی برخی مسئولان به کار رفته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.