صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استفاده از تجربیات مشهد در زمینه شهر دوستدار آب

  • کد خبر: ۱۵۳۰۶۱
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۳
معاون دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و ایران گفت: امیدواریم مستندسازی سازوکار‌های مدیریتی سیاستی مشهد شهر دوستدار آب، بتواند ظرفیتی پیوسته و قابل اعتماد و اتکا را ایجاد کند تا از تجربیات این شهر استفاده حداکثری شود.

به گزارش شهرآرانیوز، هدی زارع در مراسم «مشهد شهر دوستدار آب» گفت: افتخار مشهد به آن است که به عنوان پایتخت معنوی ایران، در حوزه‎‌های مختلف مرجعیت دارد و پایگاه بسیاری از رفتار‌های نوآورانه اثرگذار در سطح ملی ‎است که یکی از این پایگاه‎ها ‎ها، پایگاه آب (همیار آب به عنوان یک سازمان مردم‎نهاد و شهر دوستدار آب از سوی شهرداری مشهد) است.

وی با اشاره به اینکه امروزه به‎‌عنوان یکی از مهم‌‎ترین چالش‎‌های کشور محسوب می‎‌شود که اوج آن در تعداد دشت‎‌های بحرانی و شهر‌های بحرانی نمود پیدا کرده است، گفت: آب یکی از مولفه‌‎های مهم حیات هم از نگاه شرب و هم از زاویه تأمین‎ کننده امنیت غذایی است تا جایی که در بخش کشاورزی آب را ستون فقرات امنیت غذایی می‌‎نامند.

معاون دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و ایران ادامه داد: اگرچه گزارش ممیزی شهر دوستدار آب- مشهد نشان از توفیق قابل قبول دارد، اما نشان می‎‌دهد به‌طور متوسط ظرفیت بهبود قابل توجه حدود ۳۸ درصد در حوزه‎‌های چهارگانه زیرساخت، فرهنگ و هنر، حقوق شهروندی و آموزش وجود دارد. هر کدام از این حوزه‌‎های چهارگانه حائز اهمیت است، اما آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است حقوق شهروندی و آموزش آب است که باید در برنامه‎‌ریزی‎‌های آینده مورد توجه جدی‌‎‌تری قرار گیرد.

زارع گفت: امیدواریم مستندسازی سازوکار‌های مدیریتی سیاستی مشهد شهر دوستدار آب بتواند ظرفیتی پیوسته و قابل اعتماد و اتکا را ایجاد کند تا از تجربیات این شهر مهم در مقیاس ملی و در مقیاس جهانی با محوریت یونسکو استفاده حداکثری شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.