به گزارش شهرآرانیوز، یوسف اسماعیلزاده با بیان اینکه کمبود منابع آب شیرین یک مسئله جهانی است که کشور ما را هم در برمیگیرد، اظهار کرد: با توجه به افزایش ضریب شهرنشینی در کشور مسئله آب به یک مسئله اجتماعی حائز اهمیت تبدیل شده است.
وی با تاکید بر لزوم پیشبینی برنامههای تبلیغی و فرهنگسازی مختلف برای حساس کردن مردم نسبت به مصرف درست آب، افزود: با توجه به پیش رو بودن روز ملی آب و همچنین ایام سال نو و رسم خانهتکانی، این سازمان نسبت به راهاندازی پویش «آب» اقدام کرده است.
اسماعیلزاده تصریح کرد: پویش و ویژهبرنامه امسال با شعار «آب قیمتی است؛ چه در بطری، چه در لوله!» اجرایی میشود و محوریتهای مختلفی را دارد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه با محوریت خانهتکانی، پوسترهای مختلفی طراحی شده، تصریح کرد: این پوسترها با موضوعاتی، چون تعمیر شیرآلات، پرهیز از استفاده از آب شرب برای خانهتکانی، بستن شیر فلکه اصلی قبل از سفر و ... پیشبینی شده است.
وی با اشاره به روز ملی آب، گفت: به همین مناسبت نیز سعی میشود روز ملی آب را معرفی کنیم و بحرانهای آب را به اطلاع مردم برسانیم؛ مضامینی، چون تبدیل شدن ۸۵ درصدی آب مصرفی شب و بهداشتی به فاضلاب، زنگ خطر به صدا درآمده بخاطر فرونشست و شکاف زمین و ... مورد توجه قرار گرفته است.