صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده چابهار: کمبود پزشک و دارو در مناطق محروم بیداد می‌کند

  • کد خبر: ۱۵۹۰۴۱
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
نماینده مردم چابهار در مجلس با تاکید بر اینکه با تداوم روند فعلی سال ۱۴۰۲ سال بسیار تلخی برای حوزه دارو خواهد بود، گفت: کمبود پزشک و دارو در مناطق محروم بیداد می‌کند و در بسیاری از مناطق حتی با کمبود و نبود سرم مواجه هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، معین‌الدین سعیدی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مربوطه نسبت به وضعیت دارو، گفت: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس طی روز‌های اخیر در گفت و گویی مطرح کرد که منابع پیش بینی شده برای دارو تنها برای ۴ تا ۵ ماه جوابگو خواهد بود و این زنگ خطری جدی برای حوزه بهداشت و درمان کشور خواهد بود.

وی با انتقاد از اینکه کمبود پزشک و دارو در مناطق محروم بیداد می‌کند، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق حتی با کمبود و نبود سرم هم مواجه هستیم و با پیگیری‌های صورت گرفته مسئولان وزارت بهداشت علت این کمبود‌ها را مصرف بی رویه دارو اعلام کردند البته ما این موضوع را رد نمی‌کنیم و مردم باید در زمینه مصرف دارو دقت کنند و مصرف باید متناسب با هنجار‌های بهداشتی و درمانی باشد، اما در برخی موارد تهیه دارو ماه‌ها زمان می‌برد.

نماینده مردم چابهار در مجلس ادامه داد: متاسفانه با حذف ارز ترجیحی از حوزه دارو شاهد کمبود دارو به ویژه داروی بیماران خاص در بسیاری از مناطق کشور بودیم و موضوع سلامت مردم به هیچ وجه شوخی بردار نیست و سازمان برنامه و بودجه نباید در تامین بودجه مناسب برای حوزه دارو کم کاری کند و باید به این موضوع توجه و ورود جدی داشته باشد.

سعیدی یادآور شد: البته پیگیری‌های وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت و سازمان غذا و دارو هم در این رابطه باید جدی‌تر و قاطع‌تر باشد؛ به طور قطع با ادامه روند فعلی و بی توجهی سازمان برنامه و بودجه نسبت به پیش بینی بودجه مناسب برای دارو سال ۱۴۰۲ سال بسیار تلخی در حوزه دارو خواهد بود و عرصه بر مردم تنگ‌تر خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.