خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

وزیر بهداشت در مشهد: کمبودهای دارویی در کشور از ۴۰۰ به ۷۰ قلم رسید + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۳۴۳۷
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
وزیر بهداشت در مشهد: کمبودهای دارویی در کشور از ۴۰۰ به ۷۰ قلم رسید + فیلم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه همایش تقدیر از اساتید برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش کمبود اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در کشور خبر داد.

دکتر بهرام عین اللهی در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره آزمون تخصصی دستیاری که صبح امروز در مشهد برگزار شد گفت: یکی از مهم‌ترین آزمون‌های وزارت بهداشت، دستیاری پزشکی است که متقاضیان در ۲۵ رشته پذیرش می‌شون.

وی ادامه داد: امسال ۱۳ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده اند که ۷ هزار خانم و ۶ هزار آقا ظرفیت آزمون ما را تشکیل داده است و در پایان این رقابت، ۴ هزار نفر، یعنی نزدیک به یک چهارم شرکت‌کنندگان پذیرفته می‌شوند.

وزیر بهداشت اذعان کرد: پزشکان ایرانی در دنیا نمونه و زبانزد هستند. در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش ظرفیت داشتیم و ۴ هزار نفر پذیرفته شدند و امسال نیز همین تعداد پذیرفته می‌شوند.

 

 

اجرای طرح «پزشکی خانواده»

دکتر عین اللهی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح پزشکی خانواده از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی شده و برای هر کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل شده تا در صورت بروز بیماری خدمات سطح ۱، ۲ و ۳ متناسب با نیاز بیمار ارائه شود.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار دو رشته بیهوشی و طب اورژانس به‌صورت مستقیم در آزمون دستیاری شرکت می‌کنند و پذیرش سایر رشته‌ها با آزمون ورودی پایان دوره عمومی خواهد بود.

رعایت موارد بهداشتی برای کرونا همچنان ضروری است

وزیر بهداشت با توجه به بیانیه اخیر سازمان بهداشت جهانی مبنی بر پایان وضعیت اضطراری کرونا در جهان تاکید کرد: کرونا هیچ‌وقت تمام نشده است؛ یک زمانی آنفلوآنزا کشندگی زیاد داشت و یک دوره هم کرونا، اما هیچ‌کدام به پایان نرسید، هرچند که بحمدلله میزان شیوع کرونا در دنیا کاهش یافته است.

او یادآور شد: سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری را پایان داده و هم‌چون گذشته کارت واکسن الزامی نیست، چیزی که در گذشته الزامی بود، اما باید سالی یکبار واکسن را بزنیم تا مشکلی برای عموم جامعه به‌خصوص افراد پرخطر ایجاد نشود.

رفع کمبود بخش عمده اقلام دارویی در کشور

دکتر عین اللهی در واکنش به کمبود دارو‌های ویژه بیماران صعب العلاج اظهار کرد: در حوزه تامین انواع دارو‌ها از جمله داروی بیماران خاص و فاکتور ۸ هموفیلی‌ها مشکلی نداریم و صندوق ویژه بیماران صعب‌العلاج را فعال کردیم، این گروه از بیماران می‌توانند با مراجعه به صندوق ویژه بیماران خاص، ضمن ثبت نام از دارو‌های مدنظر خویش استفاده کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان از سوی مجلس شورای اسلامی به مبحث تامین دارو اختصاص یافت که برای امسال ۷ هزار میلیارد تومان است. اکنون ما مشکلی نداریم و اگر داروخانه‌ای کمبود و نیازی داشت به معاونت غذاودارو دانشگاه و دانشکده مربوطه اعلام کنند تا این موضوع به سازمان غذاودارو اطلاع‌رسانی شود و آن دارو‌ها به‌موقع و در اسرع وقت در اختیار داروخانه‌های متقاضی قرار بگیرد.

وزیر بهداشت اعلام کرد: ما از ۴۰۰ داروی کمبودی به ۷۰ قلم رسیدیم و به دنبال کاهش این عدد و به حداقل رساندن آن و حتی صفر شدن کمبود‌های دارویی هستیم.

وی یادآور شد: ۱۵ هزار داروخانه در کشور داریم و دارو‌ها طبقه‌بندی می‌شود و در اختیار داروخانه‌های مشخص شده قرار می‌گیرد و بیش از ۷۰ درصد نیاز دارویی‌مان تامین است.

وزیر بهداشت در پایان به بیماری روتاویروس اشاره و عنوان کرد: بیماری روتاویروس نگران کننده نیست و خانواده‌ها دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند و به شایعات آن هم توجه نکنند و همانند کرونا و دیگر بیماری‌ها تنها توصیه‌های پیشگیرانه را رعایت نمایند.

حاشیه های ورود وزیر بهداشت به سالن محل برگزاری همایش

برگزاری مراسم تقدیر از اساتید و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حاشیه هایی همراه بود.

بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برنامه از ساعت ۹ صبح و با حضور وزیر بهداشت آغاز می‌شد که این اتفاق نیوفتاد و دکتر عین اللهی از ساعت ۱۱ وارد سالن برگزاری محل همایش شد و ناهماهنگی روابط عمومی، سبب اعتراض و گلایه جمعی از خبرنگاران شد که در ادامه با درگیری لفظی یکی از اعضای تیم حفاظت وزیر با برخی عکاسان و خبرنگاران معترض به این ناهماهنگی ادامه یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->