۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد
سرخط خبرها

۱۱ درصد جمعیت دانش‌آموزی خراسان رضوی در محروم‌ترین منطقه آموزشی تحصیل می‌کنند

  • کد خبر: ۱۶۸۸۸۴
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
۱۱ درصد جمعیت دانش‌آموزی خراسان رضوی در محروم‌ترین منطقه آموزشی تحصیل می‌کنند
رییس منطقه آموزش و پرورش "تبادکان" در شهرستان مشهد گفت:هم اکنون ۱۱ درصد جمعیت دانش آموزی استان در این منطقه به عنوان بزرگترین اما محروم ترین منطقه آموزشی مشغول تحصیل هستند.

محمدحسین عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: منطقه تبادکان به عنوان بزرگترین و وسیع ترین منطقه آموزشی کشور شناخته می‌شود که در حاشیه شهر مشهد و روستاهای بخش مرکزی از شرقی ترین تا غربی ترین نقطه آن گسترده شده است.

وی ادامه داد: این منطقه دارای بیش از ۱۵۱ هزار دانش آموز است که ۱۱درصد جمعیت دانش آموزی استان میباشد و میزبان ۳۳ درصد از دانش آموزان اتباع خارجی استان هم هستیم.

این مسوول گفت: مهاجرپذیر بودن این منطقه به دلیل قرار داشتن در حاشیه شهر مشهد و برخورداری از روستاهای پرجمعیتمهمترین علت بالا بودن و شناور بودن آمار دانش آموزان این منطقه است.

وی تصریح کرد: آنقدر شمار مهاجرت به این منطقه افزایش یافته است که طی دوسال گذشته بالغ بر۱۵ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی این منطقه افزوده شده است.

عبداللهی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دو مشکل عمده در منطقه است، افزود: درحالی که میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۵ متر مربعو در خراسان رضوی ۴.۵ ومترمربع است ، متاسفانه این سرانه در منطقه تبادکان درکمترین سطح و معادل ۱.۸ مترمربع در مناطق شهری وروستایی است.

وی افزود: این سرانه فضای آموزشی در مناطق شهری این منطقه آموزشی معادل ۱.۶ متر مربع و بسیار پایین است.

رییس منطقه آموزش و پرورش تبادکان با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین نیک اندیش رضوی گفت: خوشبختانه در هفته گذشته کلنگ زنی ۲۲۷ کلاس درس در این منطقه به همت خیرین آغازشده و به دنبال تامین اعتبارات دولتی برای ساخت یکصد کلاس دیگر در این منطقه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->