صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها؟

  • کد خبر: ۱۶۰۱۶۳
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
  • ۱
عضو کمیسیون امور داخلی کشور پیشنهاد داده که در جهت مراودات با کشور‌های اسلامی، شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها در کشور تعطیل شود.

گروه جامعه | شهرآرانیوز، طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها مدت‌ها است که در دستور کار دولت قرار گرفته و معطل تصویب مجلس است. تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند به توزیع زمانی و مکانی سفر کمک کند و مردم در ایام آخر هفته و به مناطق شناخته شده و کمتر شناخته شده استان خود سفر کنند.

در صورت اجرایی شدن این طرح، یک تردد بین شهرستانی در تمام استان‌ها می‌تواند رخ دهد که در پی رونق گردشگری و سفر‌های کوتاه مدت می‌تواند در اقتصاد، معیشت و زندگی مردم مقاصد گردشگری تاثیرگذار باشد.

با این حال ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور عنوان کرده است: تعطیلات زیاد برای کشور مهلک است، اما مهم‌تر از آن این است که پدیده‌ای به نام بینالتعطیلین داریم که برنامه‌ریزی تعطیلات را از نظر داخلی و خارجی بهم می‌ریزد.

وی ادامه داد: ما باید روز‌های جمعه و شنبه را تعطیل اعلام کنیم؛ همان‌طور که در سال ۱۹۹۸ در همایش کشور‌های اسلامی توافق شد تا کشور‌های اسلامی به جای پنجشنبه، شنبه‌ها را تعطیل کنند.

ابوترابی با اشاره به اینکه روز‌های پنج شنبه و جمعه فقط در ایران و سوریه تعطیل است، گفت: اگر در ایران، پنج‌شنبه و جمعه تعطیل باشد، با احتساب تعطیلی کشور‌های دیگر در جمعه و شنبه، چهار روز در هفته مراودات ما با کشور‌های دنیا کم می‌شود؛ پس بهتر است مانند سایر کشور‌های اسلامی عمل کنیم.

این در حالی است که شالبافیان، معاون گردشگری کشور در سال گذشته عنوان کرده بود که به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، تعطیلی پنجشنبه‌ها برای رونق گردشگری در قالب اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها، به دولت ارائه و تصویب شده و در قالب لایحه به مجلس ارسال شده است و منتظر تصمیم مجلس در این خصوص هستیم.

محسن منصوری، معاون اجرایی رییس‌جمهور نیز در جلسته ستاد خدمات سفر در نوروز امسال متذکر شده بود که تعطیلی پنجشنبه‌ها یکی از مصوبات خوبی است که زیرساخت مناسبی را برای سفر‌ها به خصوص سفر‌های کوتاه مدت مهیا می‌کند. دولت سیزدهم لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها به مجلس ارائه داده و امیدوار به اجرایی شدن آن است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
با سلام پس کی اجرا میشود حالا چه 5 شنبه چه شنبه لطفا خودتون که یکسرع تعطیلین یه کم به حال ماهم دلتون بسوزه