صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نبرد تنهاخ و گواردیولا در راند آخر

  • کد خبر: ۱۶۰۴۹۰
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
همسایه‌های منچستری اولین بار در فینال جام حذفی به مصاف هم می‌روند

به گزارش شهرآرانیوز؛ جنگ قطب‌های منچستری فوتبال انگلیس به ایستگاه آخر رسیده است و دو تیم باید در سومین دیدار این فصلشان، اولین‌بار در تاریخ، در فینال جام‌حذفی به مصاف هم بروند. پلان اول نبرد منچستریونایتد و منچسترسیتی در این فصل، پاییز پارسال و در ورزشگاه اتحاد رقم خورد؛ جایی که هت‌تریک ارلینگ هالند و فیل فودن، سیتیزن‌ها را به پیروزی پرگل رساند، اما در دیدار دوم، اریک تنهاخ با انگیزه بازسازی اعتبار یونایتد تیمش را روانه میدان کرده بود و پیروزی شیاطین سرخ در اولدترافورد، حساب کار بین آبی‌ها و قرمز‌های منچستری را به تساوی رساند. حالا غول‌های منچستری باید در فینال جام‌حذفی، آخرین رویارویی این فصلشان را انجام دهند تا پیروز نهایی نبرد آبی‌ها و قرمز‌های منچستری مشخص شود.

سیتیزن‌ها در آرزوی سه‌گانه

هرچه پپ گواردیولا و مالکان ثروتمند منچسترسیتی برای بزرگ‌ترکردن برند باشگاهشان در لیگ انگلیس جام داخلی بیاورند، همسایه منچستری می‌تواند به سه‌گانه‌اش در یک فصل و همچنین به قهرمانی‌هایش در اروپا ببالد و رقیب همشهری را در حد و اندازه‌های خودش به شمار نیاورد. این‌بار، اما سیتی در موقعیتی متفاوت قرار گرفته است. آن‌ها با بردن بازی‌های عقب‌افتاده‌شان می‌توانند آرسنال را در صدر جدول پشت سر بگذارند و به‌تن‌هایی مدعی اول قهرمانی لیگ انگلیس باشند. برای لیگ قهرمانان اروپا هم ماشینی به ترسناکی هالند آماده است تا غول مادریدی را از سر راه پپ و شاگردانش بردارد و منچسترسیتی در موقعیت فتح سه‌گانه قرار بگیرد.

گام اول این سه‌گانه نه در لیگ و نه در لیگ قهرمانان اروپا، بلکه در جام‌حذفی انگلیس رقم می‌خورد؛ جایی که شاگردان پپ باید راند سوم مبارزه‌شان با همسایه پرافتخار را با پیروزی پشت سر بگذارند تا اولین جام از سه جام مدنظر را کسب کرده باشند. سیتی برای رقم‌زدن سه‌گانه باز هم به اولین ایستگاهش در مسیر بزرگ‌شدن بازگشته است. آن‌ها یک‌بار دیگر باید کار برندسازی و پیداکردن جایگاه را از شهر خود و مقابل رقیب بزرگ همشهری آغاز کنند؛ درست مثل اولین روز‌های دوران جدید منچسترسیتی در بدو ورود مالکان ثروتمند این باشگاه.

راند سوم مبارزه مغز‌های متفکر

شاید سخت‌گیرترین هواداران منچستریونایتد هم با وجود باخت‌ها و ناکامی‌هایی که در این فصل برایشان رقم خورده است، پیشرفت تیم زیر نظر سرمربی هلندی را تأیید می‌کنند و به پروژه باشگاه زیر نظر اریک تنهاخ اعتماد کرده‌اند. اولین‌بار پس از چند فصل در حوالی اولدترافورد صحبتی از تغییر سرمربی برای فصل بعد نیست و اگر هم به تغییر اندیشیده می‌شود، در ترکیب تیم یا حتی در صندلی مالکیت باشگاه است. منچستر با تنهاخ برخی مشکلات سال‌های اخیرش را پشت سر گذاشته است و به آینده روشن خود با این سرمربی هلندی می‌اندیشد.

مغز‌های متفکر نیمکت‌های دو تیم شهر منچستر هرکدامشان یک‌بار در این فصل از خجالت یکدیگر درآمده‌اند. سیتی با برد شش‌گله در اولین جدال و یونایتد با پیروزی خانگی و سخت‌کردن کار حریف در رسیدن به آرسنال، برای یکدیگر شاخ و شانه کشیده‌اند. بازی پیش رو در فینال جام‌حذفی انگلیس راند نهایی اولین فصل از مبارزه تنهاخ و گواردیولا خواهد بود. برنده این جدال می‌تواند ادعا کند که در اولین فصل رقابت سربلند و موفق بوده است و بازنده باید دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا ببرد.

قرار دوباره در وعده‌گاه جدید

در طول سالیان دراز برگزاری جام‌حذفی انگلیس، این رقابت‌ها هرگز شاهد فینالی تمام‌منچستری نبوده است و این اولین تقابل تیم‌های آبی و قرمز منچستر در فینال جامی داخلی به شمار می‌رود. البته آن‌ها فینال جام‌های خارجی را هم با یکدیگر تجربه نکرده‌اند و شاید اگر پیشرفت منچستریونایتد با تنهاخ ادامه داشته باشد و سیتی هم هنوز از موهبت حضور پپ گواردیولا با انگیزه قهرمانی در اروپا بهره‌مند بماند، دیر یا زود این فینال منچستری به اروپا هم صادر شود.

تنهاخ می‌تواند با برنده‌شدن این مسابقه به اولین سرمربی یونایتد‌ها پس از مورینیو تبدیل شود که در اولین فصل حضورش دو جام را به باشگاه هدیه می‌دهد. از طرفی پپ گواردیولا می‌خواهد شکست‌ناپذیری‌اش در فینال جام‌های داخلی در انگلیس را حفظ کند. نبرد، نبرد انگیزه‌هاست و این انگیزه‌ها در فینال تمام‌منچستری جام‌حذفی به اوج خواهد رسید؛ جایی که شهرآورد منچستری در اوج حساسیت انتظار فوتبال‌دوستان را می‌کشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.