صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: معمولاً مهم‌ترین مشکلی که معلولان دارند، جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل در شهر هم به‌لحاظ هزینه‌ای و همچنین امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز است.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص رویکرد شورا نسبت به معلولان اظهار کرد: در شورای ششم در حوزه معلولان و توان‌یابان شعاری را محور قرار دادیم و آن اینکه شهر باید برای تمام شهروندان قابل استفاده و در دسترس باشد که در همین راستا تلاش کردیم ظرفیت‌هایی را برای گروه‌های مختلف معلولان با نیازهای متفاوت تأمین کنیم و گستره این نیازها همه شهر  تحت پوشش قرار دهد.

وی بیان کرد: سعی کردیم زمین‌های ویژه بازی برای کودکان معلول را توسعه دهیم و برای اولین‌بار در تعدادی از پارک‌ها آنها را ایجاد کردیم. برای دانش‌آموزان معلول نیز فرصت‌هایی را ایجاد کردیم و به این دلیل که عمدتاً موضوع سرویس مدارس به‌صورت جدی مطرح بود، اخیراً مصوبه‌ای را تصویب کرده‌ایم که طی آن ۸۰ درصد از هزینه سرویس دانش‌آموزان استثنایی را پرداخت کنیم و امیدواریم به این صورت دانش‌آموزان معلول از تحصیل باز نمانند و بتوانند آینده خوبی داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برای گسترش زیرساخت‌هایی که به‌ویژه برای حمل‌و‌نقل در شهر نیاز است تلاش‌هایی انجام شده است، زیرا توجه به حمل‌ونقل را خدمت پایه می‌دانیم و اگر این امکان وجود داشته باشد، سایر امکانات شهری و توسعه‌ای قابل دسترسی و استفاده است. معمولاً مهم‌ترین مشکلی که معلولان دارند، جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل در شهر هم به‌لحاظ هزینه‌ای و همچنین امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز است، بنابراین در حوزه حمل‌ونقل عمومی، آماده‌‌‌سازی زیرساخت‌های مناسب در اتوبوسرانی، قطار شهری، تاکسیرانی و در برخی موارد اصلاح، تعمیر و بازنگری را مورد توجه قرار داده‌ایم. 

فرهمندی افزود: در حوزه حمل‌و‌نقل خصوصی نیز برای بهسازی پیاده‌ راه‌ها، معابر، گذرگاه‌های عابر پیاده و ... تلاش کردیم تا برای عموم شهروندان از جمله سالمندان، کودکان و معلولان قابل استفاده باشد، لذا با اصلاح و تکمیل این موارد، امیدواریم ظرفیتی ایجاد شود تا تمام شهروندان بتوانند از همه امکانات شهر بهره‌مند شوند و در شهر به‌راحتی تردد کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: تلاش کردیم با شناسایی معلولیت‌های اصلی، موانع را برطرف کنیم و در تلاش هستیم برای نابینایان و ناشنوایان و همچنین معلولان جسمی و حرکتی در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی، حداقل ظرفیت‌ها را فراهم سازیم. قطعاً مدیریت شهری نمی‌تواند به‌تنهایی تمام مشکلات شهر را نه در حوزه توان‌یابان و نه در دیگر حوزه‌ها حل کند. شهر مجموعه‌ای از افراد و نیازهای مختلف، متنوع و متکثر است و مهم‌ترین کاری که مدیریت شهری می‌تواند انجام دهد، ایجاد هماهنگی است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فرصت‌ها و امکاناتی که در اختیار دستگاه‌های دولتی وجود دارد، گفت: نقش خیران و مجموعه‌های مردم‌نهاد در این حوزه مهم‌ است، زیرا با توانمندی‌ها و تخصص‌هایی که دارند، بسیار جلوتر از ما به‌عنوان مدیران شهر در این حوزه پیش‌قدم شده و حرکت کرده‌اند، در ادامه نیز امکانات آنها باید با هم‌افزایی در کنار ظرفیت‌های دولتی قرار گیرد تا از برآیند تمام این‌ها بتوانیم نیازهای این حوزه را برآورده کنیم.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.