اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

شهردار مشهد به‌صورت رسمی و با حکم وزیر کشور فعالیت خود را از صبح روز گذشته آغاز کرده است

  • کد خبر: ۱۶۴۱۴۰
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
شهردار مشهد به‌صورت رسمی و با حکم وزیر کشور فعالیت خود را از صبح روز گذشته آغاز کرده است
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهردار به صورت رسمی و با حکم وزیر کشور فعالیت خود را از صبح روز گذشته آغاز کردند. امیدواریم آقای قلندر با سرعت بر اوضاع شهری، برنامه‌ها و انتظارت شورا مسلط شوند و امور را به پیش ببرند. انرژی نو در شهرداری دمیده خواهد شد. امیدواریم در دو سال باقیمانده پروژه‌های مد نظر شورا عملیاتی شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن موحدیان در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: جامعه اسلامی در زمان امام صادق از نظر سیاسی و اجتماعی فراز و نشیب‌ها تحولات مهمی روبه رو بود که و امام از این فرصت آشفتگی استفاده کردند و برنامه اصلاحی و نهضت فرهنگی خود را آغاز کردند و با توجه به فرصت مناسب سیاسی و نیاز شدید جامعه نهضت علمی و فرهنگی پدر بزرگوارشان را با جدیت دنبال کردند و توانستند ۴ هزار شاگرد را تربیت کنند که منابع مهمی برای آیات و احادیث شد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته استاندار به همراه تیمی به کربلا تشریف بردند و من نیز خدمتشان بودم، عنوان کرد: تفاهم‌نامه خواهرخواندگی که قبلا در شورا تصویب شده بود، نوشته و کار بسیار بزرگی انجام شد. طرف عراقی نیز بسیار علاقه‌مند بودند که ارتباطات فرهنگی و اجتماعی خوبی را با مشهد برقرار کنند. استاندار کربلا بسیار مشتاق و با شوق به دنبال امضای تفاهم‌نامه بودند. با آقای گنابادی‌نژاد، معاون زیارت استانداری و شهردار جلسه داشتیم که قرار شد عملیاتی شود و مانند سایر خواهرخواندگی‌ها به فراموشی سپرده نشود.

موحدیان تاکید کرد: شهردار به صورت رسمی و با حکم وزیر کشور فعالیت خود را از صبح روز گذشته آغاز کردند. امیدواریم آقای قلندر با سرعت بر اوضاع شهری، برنامه‌ها و انتظارت شورا مسلط شوند و امور را به پیش ببرند. انرژی نو در شهرداری دمیده خواهد شد. امیدواریم در دو سال باقیمانده پروژه‌های مد نظر شورا عملیاتی شود.

رییس شورای اسلامی ادامه داد: مراسمی به مناسبت بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی در آرامگاه برگزار شد که برنامه خوبی بود، اما اهالی آن منطقه انتظاراتی دارند باید برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

موحدیان ضمن اشاره به اینکه ٢٧ اردیبهشت روز روابط عمومی است، ادامه داد: روابط عمومی سازمان‌ها وظیفه سنگینی دارند و کار آن‌ها در جهت اطلاع رسانی به موقع و تعامل دو طرفه سخت است.

رییس شورای اسلامی با اشاره به روز ملی جمعیت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مدت‌هاست در ارتباط با سالمندی جامعه دغدغه‌مند هستند، تذکرات شدیدی دادند و همیشه نیز نسبت به آن هشدار دادند. امیدواریم دساه‌های فرهنگی به این مسئله ورود جدی داشته باشند تا جامعه سالمند نداشته باشیم و مجبور شویم نیاز‌های خود را از جامعه دیگر تامین کنیم.

نامگذاری برخی معابر بافت تاریخی سرشور 
 
لایحه نامگذاری برخی از معابر بافت تاریخی سرشور تصویب شد.

براساس این لایحه شهرداری مکلف است معبر سرشور ۲ با حفظ شماره به نام فراش باشی، معبر سرشور ۳ با حفظ شماره به نام دربان باشی، معبر سر شور ۵ با حفظ شماره به نام آیت الله فقیه سبزواری، معبر سرشور ۷ با حفظ شماره به نام خدابخش، معبر سرشور ۸ با حفظ شماره به نام شهید محمد جواد قنادان، معبر سرشور ۱۰ با حفظ شماره به نام ذوالفقار، معبر سرشور ۱۲ با حفظ شماره به نام مشیر، معبر سرشور ۱۳ با حفظ شماره به نام خمسه، معبر سرشور ۱۴ با حفظ شماره به نام مکتب دار، معبر سرشور ۱۵ با حفظ شماره به نام شهید مهدی رفیعی، معبر سرشور ۱۸ با حفظ شماره به نام شیخ رمضان، معبر سرشور ۲۰ با حفظ شماره به نام کتیبه دوز، معبر سرشور ۲۱ با حفظ شماره به نام شهید محمود اس اسلامی، معبر سرشور ۲۳ با حفظ شماره به نام حسینیه، معبر فرعی سرشور ۲۴ با حفظ شماره به نام چهنو، معبر سرشور ۲۵ با حفظ شماره به نام فروغ آذرخشی، معبر سر شور ۲۵ فرعی اول دست چپ با حفظ شماره به نام فریدون، معبر سرشور ۲۶ با حفظ شمارهبه نام چراغچی باشی، معبر سر شور ۲۷ با حفظ شماره به نام علماء، معبر سرشور ۲۹ با حفظ شماره به نام شهید خلیل جوانمرد قصاب، معبر سرشور ۳۱ با حفظ شماره به نام کفش دار باشی، معبر سرشور ۳۲ با حفظ شماره به نام بخشایش، معبر سرشور ۳۳ با حفظ شماره به نام موذن باشی، معبر سرشور ۳۴ با حفظ شماره، به نام شهید سید حسین شهرستانی، معبر سرشور ۳۵ با حفظ شماره، به نام شریف زاده و معبر سرشور ۳۸ با حفظ شمار ه به نام صحاف باشی نامگذاری کند.


در بخش دیگری از جلسه طرح احداث کانون‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی در مجاورت مساجد سطح شهر که از جلسه گذشته ناتمام مانده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه گذشته ماده واحده این طرح به تصویب رسیده بود که براساس این طرح شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای وظایف با موضوع مسجدمحوری و به منظور تثبیت و تقویت طرح ایجاد مراکز فرهنگی مجاور مساجد، ارتقاء جایگاه مساجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه‌های عبادی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین مردم‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با همکاری نهاد‌های ذی‌ربط ظرف مدت ۶ سال نسبت به مشارکت در احداث مراکز فرهنگی، هنری، ورزشی و تربیتی در مجاورت ۶۰ مسجد شهر اقدام کند.

تبصره ۱ - تعیین مساجد موضوع ماده واحده با هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد و با اولویت محلات حاشیه شهر و مساجدی ا در مجاورت خود داشته و یا در بنای موجود مسجد امکان احداث مرکز وجود داشته باشد. است که زمین مورد نیاز را صرفاً در

تبصره ۲ - مراکز مذکور از طریق تملک و تأمین زمین مورد نیاز در مجاورت مساجد توسط شهرداری و یا از ظرفیت‌های ایجاد شده در مصوبه ۹۶۱/ ۱۴۰۰/ ۵ش مورخ ۰۱/۲۶/ ۱۴۰۰ آیین نامه خیرین شهریار و مشارکت‌های مردمی خیرخواهانه خواهد
بود.
تبصره ۳ - مشارکت در احداث ساختمان مراکز باید متناسب با نیازها، مسائل و اقتضائات محلات و طی مراحل قانونی باشد.

تبصره ۴ - مدیریت مراکز در قالب تفاهم نامه توسط امام جماعت و هیأت امنای مساجد و صرفاً برای بهره برداری، فرهنگی هنری، ورزشی و تربیتی و به صورت عام المنفعه خواهد بود.
تبصره ۵ - شهرداری مشهد مقدس مکلف است به گونه‌ای اقدام نماید که هر سال حداقل ۱۰ مرکز را مورد بهره برداری قرار دهد.

تصویب لایحه دو فوریتی پروژه‌های احداث پل سوم تقاطع غیر همسطح شهید فهمیده و احداث پل سوم تقاطع غیر همسطح خیام

در ادامه جلسه لایحه دو فوریتی پروژه‌های احداث پل سوم تقاطع غیر همسطح شهید فهمیده و احداث پل سوم تقاطع غیر همسطح خیام تصویب شد.

 در راستای حل معضل ترافیک بزرگراه شهید چراغچی در تقاطع با بلوار توس و بلوار خیام که باعث اتلاف وقت و تاخیر زیاد در سفر‌های شهروندان می‌شود شهرداری مشهد مقدس در نظر دارد با استفاده از توان فنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و روش اجرای سگمنتال بدون انسداد ترافیکی معابر نسبت به احداث سطح سوم تقاطع‌های غیر همسطح شهید فهمیده و خیام توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مطابق لایحه زیر اقدام کند.

لایحه با قید دو فوریت به شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به اجرای پروژه‌های احداث پل سوم تقاطع غیر همسطح شهید فهمیده و احداث پل سوم تقاطع غیر همسطح خیام به روش طرح و ساخت (ETC) با برآورد تقریبی مبلغ ٨،۵٠٠،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ریال به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵٠ درصد غیر نقد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اقدام کند.

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در خصوص این لایحه اظهار کرد: برنامه‌هایی که ارائه کردیم با محوریت اجرای پروژه‌های خاص، کلان‌پروژه‌ها و حل مشکلات مخصوصا مشکلات مرتبط با حاشیه شهر است.

وی بیان کرد: سه پروژه میدان خیام، میدان شهید فهمیده و تکمیل دسترسی میدان انقلاب به سمت بولوار نماز جزو پروژه‌های اساسی بوده که این پروژه‌ها در بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است. با توجه به موضوعاتی که مطرح کردیم و دیدگاه شورا نیز تسریع در پروژه‌ها است، برای تسریع در انجام کار درخواست دوفوریتی دادیم.

قلندر شریف افزود: دو پروژه ا‌ول را به قرارگاه خاتم واگذار خواهیم کرد که تمکن مالی دارند. پروژه‌

لایحه دو فوریتی پروژه اتصال تقاطع انقلاب اسلامی به بولوار نماز تصویب شد 

به منظور توزیع بهتر تمایلات حرکتی شهروندان و کاهش بار ترافیکی بزرگراه شهید قاسم سلیمانی شهرداری مشهد در نظر دارد با توجه به توانمندی و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات سازمان، عمران نسبت به اجرای پروژه اتصال تقاطع انقلاب اسلامی به بولوار نماز و تسهیل تردد در تقاطع مذکور توسط سازمان عمران مطابق لایحه زیر اقدام کند.

براساس این لایحه دو فوریتی به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور اجرای پروژه اتصال تقاطع انقلاب اسلامی به بلوار نماز و اجرای مقاوم سازی پل انقلاب اسلامی نسبت به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲،۱۸۰،۰۰٣،١٧٣،۹۰۱ ریال با ضریب کلی ٢٧.۶٧درصد پلوس توسط سازمان عمران شهرداری مشهد اقدام کند.

مجوز انعقاد قرارداد خرید ٩٩ دستگاه کمپرسی و کشنده تصویب شد 

بر این اساس ماده واحده به شرح زیر اصلاح شد. 
به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به منظور تأمین خودرو‌های سنگین مورد نیاز جهت اجرای پروژه‌ها و خدمات شهری، نسبت به انعقاد قرارداد خرید ۹۹ دستگاه کمپرسی و کشنده با گروه خودروسازی بهمن لیزینگ به قیمت کارخانه و قیمت پایه بورس که هر دو دارای یک قیمت است، اقدام کند.

در ادامه لایحه اصلاح دستورالعمل اعطای تسهیلات به جانباختگان و معلولان آتش‌نشان به تصویب رسید. براساس این لایحه سازمان به منظور تامین سایر هزینه‌های ضروری و قدردانی از فداکاری جانباختگان و حادثه‌دیدگان راه خدمت (حادثه‌دیده ۶۶ درصد به بالا)، معادل یک دیه کامل انسان در ماه غیر حرام و در خصوص حادثه‌دیدگان راه خدمت (کمتر از ۶۶ درصد)، معادل دیه متعلقه بر مبنای دیه کامل در ماه غیر حرام و بر مبنای نرخ دیه زمان پرداخت اقدام خواهد کرد.

در صورتی که جانباخته یا حادثه‌دیده راه خدمت بالای ۶۶ درصد فاقد مسکن باشد و این موضوع به تایید سازمان برسد، برای یک نوبت تا سقف مبلغ سه برابر معاملات جز، به افراد تحت تکفل جانباخته و تا سقف دو برابر معاملات جز به حادثه‌دیدگان راه خدمت (بالای ۶۶ درصد) کمک هزینه تامین مسکن بلاعوض پرداخت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->