صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: معیار سنجش عملکرد سازمان تبلیغات اعتماد مردمی است

  • کد خبر: ۱۷۰۷۵۱
  • ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معیار توفیق یا عدم توفیق تبلیغات اسلامی این است که توانسته است کمک بگیرد و مردم را به میدان بیاورد و با اعتماد به گروه‌های مردمی، کار را به آن‌ها بسپارد یا نه.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی که عصر امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، حجت الاسلام ولمسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که سالروز صدور حکم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی توسط امام (ره) در سال ۱۳۶۰ به عنوان روز تبلیغات اسلامی نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: البته سازمان تبلیغات اسلامی عملا از اوایل انقلاب و با موافقت امام (ره) آغاز به کار کرده بود و به صورت شورایی اداره می‌شد.

وی افزود: امام (ره) قائل به این بودند که کار‌های بسیار مهم و بزرگ در حرکت جامعه را «مردم» می‌توانند انجام دهند و برای نمونه، این موضوع در ایجاد نهاد‌هایی مانند «جهاد سازندگی» و «نهضت سوادآموزی» نیز با انتخاب شعار‌های «همه با هم جهاد سازندگی» و «همه با هم نهضت سوادآموزی» که برگرفته از دیدگاه امام (ره) بود، کاملا مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی تاکید کرد: مردم هستند که باید به پا خیزند و گره‌های بزرگ را باز کنند و مسئله‌ها را حل کنند. البته این می‌تواند برای یک مسئول که وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهد، به عنوان یک راه فرار باشد. اما نباید دلیل بر آن شود که در مطالبه از مسئولان حکومتی در انجام وظایف، تاثیرگذار باشد. مطالبه نکردن از یک مسئول، کوتاهی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد جنگ نیز نظر امام (ره) این بود که مردم باید آن را اداره کنند و می‌گفتند مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد، باید ۲۰ میلیون تفنگدار هم داشته باشد و همین موضوع محورتشکیل ارتش ۲۰ میلیونی شد. به این معنی که همه جوان‌ها باید تفنگ به دست بگیرند و مقابل دشمن بایستند.

تبلیغ اسلام منحصر به روحانیت نیست

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همان وقتی هم که سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد، امام (ره) به آیت الله جنتی فرمودند «همه باید اسلام را تبلیغ کنند».

وی تاکید کرد: تبلیغ اسلام منحصر به روحانیت نیست. البته علما یک جایگاه اختصاصی دارند که می‌توانند سررشته دار تبلیغ باشند. اما کار تبلیغ را همه و خصوصا جوانان باید انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی خاطرنشان کرد: معیار توفیق یا عدم توفیق تبلیغات اسلامی این است که توانسته است کمک بگیرد و مردم را به میدان بیاورد و با اعتماد به گروه‌های مردمی، کار را به آن‌ها بسپارد یا نه. البته این سازمان باید شبانه روز و مجاهدانه عمل کند تا این وظفیه مهم را به سرانجام برساند. اما نباید از ظرفیت‌های بزرگ مردمی موجود غافل شویم.

وی تاکید کرد: گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی هستند که اسلام را تبلیغ می‌کنند و وظیفه ما این است که به این مجموعه‌ها خدمت کنیم. اما نکته مهم این است که این تبلیغ وتبیین حق و حقیقت، چگونه باید مردمی اتفاق بیفتد؟ اگر رویکرد مسئولان یک نهاد انقلابی جهادی نباشد و حمایت از مجموعه‌های مردمی جهادی در آن نباشد، مقاصد آن محقق نمی‌شود.

انتصاب مشاور و دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فعالیت‌های جهادی

در بخش دیگری از این مراسم، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم، حجت الاسلام «هادی صاحبقرانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی را به عنوان مشاور و دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فعالیت‌های جهادی منصوب کرد و این حکم انتصاب به مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تقدیم شد.

رونمایی از چند کتاب و سند تبلیغی

در بخش دیگری از این مراسم، جمعی از کنشگران فرهنگی و تبلیغی به ارائه فعالیت‌ها و گزارش عملکرد خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی پرداختند.
همچنین در این مراسم از چند کتاب و سند تبلیغی شامل سند معماری مفهومی، کتاب «نورا»، کتاب «جدی گرفتیم» و ... رونمایی شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.