صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندار مشهد گفت: با تشکیل مجمع خیرین شهرستان در چهار موضوع مدرسه، آب، ورزش و بهداشت بسیاری از مشکلات روستا‌ها و شهر مشهد در این حوزه‌ها حل شده است. 

محسن داوری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: با کمک این مجمع تاکنون ۱۳۰۰ میلیارد اعتبار، قرارداد و تفاهم‌نامه به نفع شهرستان از طریق خیران صورت گرفته که در مجموع ۵۰۰ پروژه آن در روستا‌ها انجام خواهد شد.

داوری با بیان این مطلب که مشکلات آب شهرستان در حوزه روستایی حول دو محور خشکسالی و عقب افتادگی می‌چرخد گفت: رفع عقب افتادگی و اتصال شبکه آب شرب روستایی به شهر، رشد خوبی صورت گرفته و تقریبا تمام روستا‌ها به شبکه آبفای مشهد وصل شده که بخش اعظمی از این مشکلات توسط خیرین برطرف شده است.

وی مشکل دیگر را خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: کمبود آب در مشهد و روستا‌ها به دلیل بروز پدیده خشکسالی بیشتر شده که با تشکیل قرارگاه عملیات آب تلاش می‌شود این حوزه نیز مدیریت شود تا روستایی‌ها در خصوص آب شرب و بخش زراعی دچار مشکل نشوند.

داوری تصریح کرد: قرارگاه عملیات آب با حضور تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است تا نقص‌های موجود در مسیر توزیع آب مشهد را رفع کند. از این رو تمام ظرفیت موجود را بکار گرفتیم تا بهترین روش آبرسانی را به مردم داشته باشیم.

داوری با بیان این مطلب که اهمیت مسئله به نحوه مدیریت آب توسط دستگاه‌های مختلف برمی گردد بیان کرد: وظیفه هر یک از اعضای قرارگاه عملیات آب مشهد، رصد موانع مصرف بهینه آب و رفع آنهاست. جلسات این قرارگاه هر هفته تشکیل می‌شود تا تمام ظرفیت‌های موجود پای کار بیایند تا آب موجود به نحو احسن مدیریت شود و در تابستان امسال دچار بحران جدی کم آبی نشویم، همانطور که تا الان قطعی آب نداشتیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.