صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قربانیان بی‌پولی منچستریونایتد

  • کد خبر: ۱۷۳۱۹۱
  • ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
تنهاخ به‌دنبال فروش ۵ بازیکن شیاطین سرخ است.

اریک تنهاخ، سرمربی منچستریونایتد، به مهاجمی شش‌دانگ نیاز دارد، اما پس از امضای قرارداد با میسون مونت، بودجه کمی دارد و تنهاراه‌حل، فروش تعدادی از بازیکنان تیمش است. نیاز شیاطین سرخ به یک مهاجم در چند هفته پایانی فصل گذشته بیشتر از همیشه آشکار شد؛ جایی که ووت وهورست، مهاجم هلندی آن‌ها، قادر به گل‌زنی نبود و منچستر در بخش هجومی ناچار بود به مارکوس راشفورد خسته و آنتونی مارسیال نیمه‌آماده تکیه کند.

در این اوضاع و درحالی‌که آن‌ها حداکثر ۱۲۰ میلیون پوند بودجه برای این تابستان داشتند، ۶۰ میلیون آن را برای خرید مونت هزینه کردند و پیداکردن دروازه‌بانی برای جانشینی دخیا هم احتمالا رقم درخورتوجهی از مبلغ باقی‌مانده را خرج خواهد کرد. اینجاست که تنهاچاره تنهاخ برای خرید مهاجم، فروش برخی بازیکنانش خواهد بود.

روز‌های کم‌فروغ ستاره دورتموند در منچستر

جیدن سانچو پس از جدایی ۷۳ میلیون‌پوندی از بوروسیا دورتموند، بسیار کمتر از آنچه از او انتظار می‌رفت، ظاهر شد. او در دو فصل و ۷۹ بازی، فقط دوازده گل زده و شش پاس گل داده است. این یک افت درخورتوجه نسبت به دوران حضورش در آلمان است. با وجود اینکه در فصل دوم حضور در اولدترافورد، سانچو شروع خوبی با گل‌زنی مقابل لیورپول داشت، تنهاخ او را بیش از دو ماه از تیم حذف کرد تا روی آمادگی و اعتمادبه‌نفس خود کار کند. به نظر می‌رسد که در اوضاع کنونی، اگر پیشنهادی در حدود ۵۰ میلیون پوند برسد، شیاطین سرخ با فروش سانچو مشکلی نخواهند داشت.

پایان تلخ گران‌ترین مدافع شیاطین

هری مگوایر در کمتر از نیمی از بازی‌های فصل گذشته یونایتد در لیگ حضور داشت و فقط هشت بازی از ابتدا به میدان رفت. جایگاه مگوایر به‌قدری سقوط کرده که او به مدافع میانی گزینه پنجم است و حتی تنهاخ در برخی بازی‌ها برای قلب دفاع تیمش لوک شاو را که پست اصلی‌اش دفاع چپ بود، به مگوایر ترجیح می‌داد.

البته شاید این مدافع مناسب سبک بازی تنهاخ نباشد، اما بی‌شک باشگاه‌های زیادی خواهان خرید این مدافع هستند. یونایتد باید بپذیرد اشتباه کرده که با خرید ۸۰ میلیون‌پوندی مگوایر، او را به گران‌ترین مدافع جهان در سال ۲۰۱۹ تبدیل کرده است. اما اگر آن‌ها بتوانند حتی نیمی از این مبلغ را پس بگیرند، باید آن را بپذیرند.

مونت، رقیب تازه مک‌تومینای

اسکات مک‌تومینای با حضور کریستین اریکسن و کاسمیرو، جایگاهش را در تیم از دست داد و فقط در ۱۰ بازی لیگ در فصل گذشته در ترکیب اصلی حضور داشت. در فصل پیش رو اضافه‌شدن میسون مونت، جایگاه مک‌تومینای را متزلزل‌تر هم خواهد کرد، اما هافبک اسکاتلندی هنوز یک بازیکن پرطرف‌دار است و در بیست‌وشش‌سالگی هنوز می‌تواند بدرخشد. قیمت ۳۵ میلیون‌پوندی این بازیکن می‌تواند منچستری‌ها را برای فروشش وسوسه کند.

مهاجم همیشه‌مصدوم

با وجود عملکرد خوب آنتونی مارسیال و شش گلی که در یازده بازی فصل قبل برای شیاطین سرخ به ثمر رساند، مصدومیت‌های فراوان او طرف‌داران منچستر را کلافه کرده است. این بازیکن فرانسوی که یونایتد در سال ۲۰۱۵ برایش ۵۰ میلیون پوند پرداخت کرد، فصل گذشته پنج‌بار مصدوم شد و درمجموع ۲۷ بازی را از دست داد. گفته می‌شود که باشگاه به‌دنبال ۲۵ میلیون پوند برای مارسیال است، اما مصدومیت‌های او و این واقعیت که فقط یک سال از قراردادش باقی مانده، به این معنی است که ارزش فروش او به‌سرعت در حال کم‌شدن است و شاید پیشنهاد ۱۵ میلیون‌پوندی برای متقاعدکردن باشگاه برای فروش کافی باشد.

ناکامی فرد در دیدار‌های بزرگ

با وجود اینکه فرد در فصل گذشته فقط دوازده بار در ترکیب ابتدایی منچستر به میدان رفت، درمجموع ۳۵ بازی در ترکیب شیاطین حاضر بود که آمار به‌نسبت قابل‌قبولی به شمار می‌رود. تنهاخ در بازی‌های بزرگ به او اعتماد کرد و این بازیکن هم در لیگ اروپا گل تساوی را مقابل بارسلونا به ثمر رساند، اما عملکرد او مقابل من‌سیتی و لیورپول قابل دفاع نبود. فرد هنوز ارزش دارد و یونایتد به پیشنهاد‌های ۲۰ میلیون‌پوندی برای او گوش می‌دهد، به‌خصوص که ارزش او با ورود به سال آخر قراردادش در حال کاهش است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.