نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد
سرخط خبرها

آخرین قطعه پازل تاکتیکی شیاطین سرخ

  • کد خبر: ۱۷۵۳۵۲
  • ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
آخرین قطعه پازل تاکتیکی شیاطین سرخ
اونانا چگونه می‌تواند منچستریونایتد را زیرنظر تنهاخ متحول کند؟

اریک تنهاخ بالاخره توانست پازل فنی تیمش را در بخش عقب ترکیب کامل کند و بازیکنی را برای خط دروازه‌اش داشته باشد که علاوه بر مهارت‌های دروازه‌بانی، با توانایی دریبل‌زدن و پاس‌دادنش می‌تواند سبک بازی شیاطین سرخ را متحول کند. آدره اونانا، دروازه‌بان تازه آن‌ها، در کلاسی متفاوت نسبت به داوید دخیا قرار دارد؛ دروازه‌بانی که تنهاخ در فصل گذشته به بازی او اعتقادی نداشت و در نهایت هم از تیم کنار گذاشته شد.

دخیا به‌دلیل توانایی‌های ضعیف بازی با پا و محدودیت‌هایش در بازی‌سازی از انتهای زمین، مدت‌هاست از تیم اسپانیا کنار گذاشته شده بود و حالا در جمع شیاطین سرخ هم جایش را به اونانا داد؛ دروازه‌بانی که می‌تواند یونایتد را به آینده هدایت کند. این بازیکن کامرونی نقش مهمی در موفق‌ترین تیم تنهاخ در آژاکس داشت و حالا می‌تواند به شیاطین سرخ کمک کند تا پس از اولین فصل عالی تحت هدایت این سرمربی هلندی، قدم بعدی را در سیر موفقیت بیشتر بردارند.

تکرار دوران طلایی تنهاخ در آژاکس

شکست فینال جام‌حذفی مقابل منچسترسیتی تقریبا همان بازی بود که تنهاخ و یونایتد را متقاعد کرد که باید دخیا را کنار بگذارند. این بازیکن اسپانیایی در بسیاری از دقایق بازی مالکیت توپ را به شاگردان گواردیولا واگذار کرد و تیمش را زیر فشار سیتیزن‌ها قرار داد. اما یک هفته بعد درحالی‌که یونایتد درحال تماشای فینال لیگ قهرمانان بین سیتی و اینتر بود، آینده را درست در مقابل خود دید.

در استانبول، اونانا در کنترل و پخش توپ درحالی‌که زیر فشار مهره‌های آماده منچسترسیتی بود، عملکرد بی‌نظیری داشت. او یکی از بازیکنان برجسته فینال لیگ قهرمانان بود و با وجود اینکه در نهایت تیمش بازنده میدان شد، یکی از عوامل کلیدی اینتری‌ها در ارائه یک بازی پایاپای در برابر تیمی بود که رئال و بایرن‌مونیخ را نابود کرده بود.

درحالی‌که ابرقدرت‌های اروپایی مانند بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید از سیتی شکست خوردند، اینتر بسیار به سرنگونی تیم گواردیولا نزدیک بود و بخش بزرگی از این عملکرد را مدیون اونانا بود. اما این تنها دلیلی نیست که یونایتد برای جذب این دروازه‌بان دارد. اونانا در بیشتر دوران حضورش در آژاکس، شماره‌یک تنهاخ بود و در طول مدتی که با هم بودند، سه عنوان قهرمانی اردیویسه را به‌دست آوردند و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیدند، رئال‌مادرید را پشت‌سر گذاشتند و یوونتوس را حذف کردند. اونانا عامل اصلی موفقیت آژاکس زیر نظر تنهاخ بود و به‌نظر، برای موفقیت شیاطین سرخ زیر نظر مربی هلندی هم مهره‌ای حیاتی خواهد بود.

بازی با پا، تفاوت اساسی دخیا و اونانا

آژاکس تنهاخ سبک بسیار متفاوتی از فوتبال با تیم یونایتد در فصل گذشته داشت و یکی از تفاوت‌های اصلی این بود که در اولین فصل حضور مربی هلندی در یونایتد، او دخیا را در دروازه تیمش داشت. در واقع، مربی در ابتدای فصل پیش از دخیا خواست که بازی با پای بیشتری داشته باشد، اما پس از شکست شوکه‌کننده ۴ بر ۰ مقابل برنتفورد در دومین بازی فصل که دخیا روی دو گل آن تأثیر مستقیم داشت، تنهاخ فهمید که با وجود دخیا نمی‌تواند روی بازی مالکانه مدنظرش حساب کند و برنامه تیم را به فوتبال فیزیکی و مبتنی بر ضدحمله تغییر داد. حالا به‌خدمت‌گرفتن اونانا، کلید برداشتن گام بعدی یونایتد و کشف ظرفیت واقعی تیم با مدیریت تنهاخ است و به آن‌ها اجازه می‌دهد فوتبال آزادانه آژاکس که مادرید و یووه را فتح کرد و تحسین بسیاری را در سراسر جهان به ارمغان آورد، تکرار کنند.

مهره‌ای برای قهرمانی

در دوازده سالی که دخیا به‌عنوان شماره‌یک شیاطین سرخ انتخاب شده بود، هرگز رقیب مناسبی را در کنار خودش نمی‌دید. آن‌ها آن‌قدر به او اعتماد داشتند که در سال ۲۰۱۹ او را به پردرآمدترین بازیکن لیگ‌برتر تبدیل کردند. پس از انجام چنین هزینه‌های بزرگی برای دخیا، عقد قرارداد با یک دروازه‌بان باکیفیت دیگر منطقی نبود، اما به‌نظر می‌رسد آن‌ها با جدایی دخیا، کار درستی انجام دادند.

شیاطین سرخ اکنون یک دروازه‌بان برتر برای چهارپنج سال آینده دارند و آینده خود را ترسیم کرده‌اند؛ درست همان‌طور که سیتی با ادرسون در سال ۲۰۱۷ و لیورپول وقتی آلیسون را در سال ۲۰۱۸ به خدمت گرفتند، مسیر پیشرفت خود را برنامه‌ریزی کرده بودند. اونانا همه مهارت‌های موردنیاز یک دروازه‌بان مدرن را دارد و با رساندن اینتر به آستانه قهرمانی در لیگ قهرمانان ثابت کرده است که شخصیتی برای موفقیت در بهترین سطح دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->