اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

دخیا و شیاطین سرخ در برزخ

  • کد خبر: ۱۷۲۲۴۶
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
دخیا و شیاطین سرخ در برزخ
دروازه‌بان اسپانیایی برای ادامه همکاری با منچستریونایتد بلاتکلیف است.

ماجرای داوید دخیا، دروازه‌بان اسپانیایی منچستریونایتد، با این باشگاه انگلیسی به جا‌های عجیبی رسیده است و مشخص نیست که این بازیکن پس از دوازده سال حضور در جمع شیاطین سرخ، آیا فصل آینده هم در اولدترافورد خواهد بود یا خیر. داستان از این قرار است که قرارداد دخیا با منچستری‌ها به پایان رسیده و او حالا بازیکن آزاد است.

همچنین اریک تنهاخ، سرمربی هلندی شیاطین، تمایل چندانی برای ادامه همکاری با دروازه‌بان اسپانیایی تیمش ندارد. اما از آنجایی که فرایند فروش باشگاه منچستر به درازا کشیده است، آن‌ها بودجه مناسبی برای خرید بازیکن در اختیار ندارند و به همین دلیل از دخیا خواسته‌اند که با وجود پایان قراردادش به باشگاه دیگری نپیوندد. شیاطین سرخ از بازیکن می‌خواهندتا زمانی‌که نتوانند شماره یک جدیدی را با توجه به بودجه نقل‌وانتقالاتشان پیدا کنند، همان اطراف بماند.

بی‌پولی، عامل تعلل در جذب دروازه‌بان

ماجرای قرارداد دروازه‌بان اسپانیایی با منچستری‌ها از چند ماه پیش در جریان است. دخیا تا پیش از این با دستمزد ۳۷۵ هزار پوند در هفته، بیشترین حقوق را در بین بازیکنان منچستر دریافت می‌کرد، اما در ماه‌های گذشته از او خواسته شد تا دستمزدش را به ۲۰۰ هزار پوند در هفته کاهش دهد؛ موضوعی که به مذاق این بازیکن خوش نیامد. جالب اینجاست که حالا مدیران منچستر حتی همان پیشنهاد را هم لغو کرده‌اند. زیرا تنهاخ خواهان جذب دروازه‌بان دیگری است. اما این جست‌وجو به‌علت بودجه محدود نقل‌وانتقالات و اولویت برای جذب مهاجم جدید، با مشکل روبه‌رو شده است.

شیاطین سرخ اولین خرید تابستانی‌شان را با جذب ۵۵ میلیون‌پوندی میسون مونت انجام دادند. این تقریبا نیمی از ۱۲۰ میلیون پوندی است که آن‌ها برای خرید بازیکنان در اختیار دارند. این بدان معناست که آن‌ها مجبور شدند از هرگونه مذاکره برای جذب هری کین با تاتنهام که برای فروش او ۱۰۰ میلیون پوند می‌خواهد، کنار بکشند. ویکتور اوسیمن نیز دور از دسترس است و قهرمان سری‌آ ایتالیا ۱۵۰ میلیون پوند برای مهاجم بیست‌وچهارساله نیجریه‌ای درخواست کرده است. حالا که خرید مهاجم اولویت باشگاه است، یونایتد باید مذاکرات برای جذب آندره اونانا، دروازه‌بان اینتر، با مبلغ ۴۰ میلیون پوند را متوقف کند.

خداحافظی، پاداش رکوردشکنی دخیا

یونایتد امیدوار است که از طریق فروش بازیکنانش بتواند بودجه کافی برای خرید دروازه‌بان را به‌دست بیاورد، اما در همه این مدت دخیا در برزخ مانده است. این دروازه‌بان اسپانیایی با ۵۴۵ بازی رکورد باشگاهی برای یک دروازه‌بان را به نام خود ثبت کرد. او همچنین با پشت‌سرگذاشتن رکورد کلین‌شیت پیتر اشمایکل، به آماری فوق‌العاده در دروازه شیاطین سرخ دست پیدا کرد و فصل را با دستکش طلا به پایان رساند.

او بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ و سه سال متوالی بهترین بازیکن سال باشگاه هم شد، اما این عملکرد او در فینال لیگ اروپای ۲۱-۲۰۲۰ بود که باعث شد محبوبیتش را در میان هواداران یونایتد از دست بدهد. او نتوانست به یکی از یازده پنالتی ویارئال نزدیک شود و وقتی خودش پشت ضربه پنالتی قرار گرفت، ضربه آرامش به‌راحتی مهار شد تا جام به تیم اسپانیایی برسد. اشتباهات زیاد او در فصل گذشته هم باعث شد تا یونایتد در لیگ اروپا شکست بخورد.

پایان تلخ پس از ۱۲ سال

با وجود انتقاد‌های فراوانی که در این فصل به دخیا شده بود، این دروازه‌بان هم رکورد کلین‌شیت در تاریخ منچستریونایتد را شکست و هم بار دیگر دستکش طلایی لیگ‌برتر انگلیس را به چنگ آورد، اما به‌عنوان پاداش، با تمدید‌نشدن قراردادش روبه‌رو شد، آن هم به شیوه‌ای کاملا غیرحرفه‌ای که مدیران بازیکن کنونی تیمشان را بلاتکلیف نگه داشته‌اند تا دروازه‌بانی جذب کنند و درنهایت با او به‌عنوان بازیکن آزاد خداحافظی کنند.

بهتر بود مردی که دوازده سال در جمع شیاطین سرخ حضور داشته و با این پیراهن هم لیگ‌برتر انگلیس را فتح کرده و هم به قهرمانی در لیگ اروپا رسیده است، با حفظ شأن و شخصیتش از باشگاه جدا می‌شد تا در آستانه سی‌وسه‌سالگی، مسیر جدید زندگی حرفه‌ای‌اش را جایی خارج از اولدترافورد با حفظ حرمتش آغاز کند، نه اینکه مدیران باشگاه او را معطل آندره اونانا بکنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->