صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برای آبیاری فضای سبز مشهد از چه آبی استفاده می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۸۰۲۶۹
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
  • ۳
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: برای آبیاری فضای سبز مشهد از پساب و منابع غیرکیفی آب استفاده می شود.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، درباره اقدامات شهرداری در راستای برنامه‌های عملیاتی پروژه شهر دوستدار آب گفت: مدیریت شهری مشهد تا امروز برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و فرهنگی با کمک حوزه‌های مجری، شورا‌های اجتماعی محلات، سمن‌های دوستدار آب، شرکت آب‌وفاظلاب و... انجام داده است و با برنامه‌ریزی در راستای فرهنگ‌سازی، به‌ویژه در سنین پایه می‌توان در طولانی‌مدت، فرهنگ‌سازی خوبی در این خصوص ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: از جمله اقدامات انجام شده، تعامل و همکاری خوب با سازمان‌های تخصصی آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب درراستای استفاده از پساب و منابع غیرکیفی برای آبیاری فضای سبز، توسعه شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، پیگیری احداث تصفیه‌خانه‌های لوکال جدید و... است، در همین راستا با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری و شورای اجتماعی محلات اقدامات خوبی برای فرهنگ‌سازی و آموزش‌های مرتبط صورت گرفته و خاموشی آبنما‌های سطح شهر، ممانعت از شست‌وشو‌های غیرضروری معابر شهری و برگزاری کلاس‌های مستمر برای کارگران فضای سبز با هدف آموزش نحوه صحیح آبیاری فضا‌های سبز شهری در همین راستا بوده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تأکید کرد: ایجاد طرح‌های تشویقی صرفه‌جویی در مصرف آب و به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت تصفیه‌خانه‌های لوکال در مجتمع‌های مسکونی سطح شهر با هدف بازچرخانی آب مجموعه و تامین نیاز‌های غیرشرب و فضای سبز و موارد مشابه می‌بایست با همکاری شرکت آب و فاضلاب برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
واقعا جای تأسف داره که همیشه مردم مورد انتقاد قرار میگیرن که آب زیاد مصرف می‌کنند و یک نمونه کوچک رو نشون میدمنو تعمیم میدن به همه مردم ،، مثل شستن ماشین ولی آیا این مورد نسبت به برداشت میلیونها لیتر برداشت آبهای زیر زمینی و ریختن این آبهای گرانبها پای چمن و بوته های خار چه توجیهی داره ،، فضای سبز خوبه ولی به اندازه ، چند ساله دیگه که آبهای زیرزمینی تموم شد بعد چکار کنیم ؟ تا دیر نشده فکری به حال این آبها بکنید ای مسول . چند نمونه راهکار ، مثلا استفاده از درختچه ها مقاوم به آب که فقط به آب باران عادت کنند و آبیاری نشوند ،، وسط بعضی بلوارها خار کاشته شده که آبیاری میشه بجاش بوته ها و خار ای بیا بان ها که وحشی و همیشه سبز هستند بکاریم ، کافی است سری به بیابانها بزنیم و گیاهان همیشه سبز رو که فقط با آب باران تا سال دیگه سبزند را ببینیم
ناشناس
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
با سلام
اما شهرداری مشهد برای حفظ وزیبا سازی و نگهداری و آبیاری فضای سبز
مجتمع‌های مسکونی متعدد شهر که وضعیت نامناسب دارند ودر حال نابودی هستند هیچ برنامه ای ندارد
احمد
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
شما راست میگی. داخل پارک ملت اصلا چاه موتور نداره، اصلا