صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هفته اول اسفندماه، هفته سلامت مردان با این شعار برگزارمی‌شود

محیط کارسالم، کارکنان سالم

  • کد خبر: ۱۸۱۲۳
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته یکم تا هفتم اسفندماه با عنوان هفته سلامت مردان و با شعار محیط کارسالم، کارکنان سالم برگزارخواهدشد.
تکتم جاوید- دکتر محمد احمدیان درباره ضرورت پرداختن به سلامت مردان گفت: با عنایت به اینکه مردان مرگ و میر بالاتر و طول عمر کوتاه‌تری نسبت به زنان به دلایل مشابه دارند و مشکلات، مواجهات و عوامل خطر اختصاصی متعددی نیز سلامت آنان را تهدیدمی‌کند و از طرف دیگر از خدمات بهداشتی کمتری بهره‌مند می‌گردند آگاهی‌سازی در این هفته می‌تواند جامعه مردان را از حداقل شرایط سلامت بهره‌مند کند.
وی ادامه داد: آمار‌های  نشان می‌دهد حوادث ترافیکی ۳ تا ۵ برابر زنان، اعتیاد حدود ۱۰ برابر زنان، سقوط حدود سه برابر زنان در مردان اتفاق می‌افتد و همچنین قتل، خشونت، بیماری‌های مزمن انسدادی ریه و بیماری‌های قلبی و ریوی، خودکشی، سوختگی، اسکیزوفرنی و ایدز در مردان بیشتر از زنان است.
این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت  مردان جامعه در بسته خدمات سلامت تمام افراد مذکر در گروه‌های سنی مختلف، از طریق مراقبت‌های ادغام یافته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت ارزیابی و مراقبت قرار می‌گیرند.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجزای مراقبتی در بسته مراقبت مردان در سامانه پرونده الکترونیک سینا اظهارداشت: برنامه مراقبت مردان ۱۸ تا ۲۹ سال شامل تن‌سنجی، غربالگری رفتار‌های تغذیه‌ای و فعالیت فیزیکی، سابقه بیماری فرد، غربالگری اولیه، درگیری با مصرف سیگار، الکل، مواد، غربالگری سلامت روان، غربالگری صرع و معلولیت ذهنی است.
احمدیان برنامه دیگر مراقبت مردان را در گروه ۳۰ تا ۵۹ ساله‌ها عنوان کرد و افزود: این برنامه شامل تن‌سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه، ارزیابی فعالیت‌بدنی، درگیری با مصرف دخانیات، مصرف غیرپزشکی دارو، الکل، مواد، ارزیابی  روان‌شناختی، بررسی سوابق و علائم بیماری‌های غیرواگیر، خطرسنجی حوادث قلبی و عروقی، غربالگری سل و ارزیابی سرطان روده بزرگ خواهدبود.
وی برنامه مراقبت مردان بالای ۶۰ سال را بررسی وضعیت فشارخون، تغذیه، استعمال دخانیات، دیابت، سقوط، ارزیابی سرطان روده بزرگ، حوادث قلب و عروقی و ارزیابی روان افسردگی ذکرکرد.

روزشمار هفته ملی سلامت مردان
پنج‌شنبه اول اسفند: سرطان‌های شایع مردان با تاکید بر سلامت پروستات (از جوانی تا سالمندی)
جمعه دوم اسفند: پنجره جمعیتی/ فرصت‌های شغلی و سیاست‌های سلامت مردان
 شنبه سوم اسفند: شیوه زندگی سالم در محیط کار با تاکید بر حذف دخانیات و ارتقای فعالیت بدنی
 یکشنبه چهارم اسفند: سلامت روانی در محیط کار
 دوشنبه پنجم اسفند: علل شغلی ناباروری و سایر بیماری‌های شغلی
سه شنبه ششم اسفند: کنترل عوامل خطر ارگونومیک، بیولوژیک، شیمیایی و فیزیکی بیماری‌زا در محیط‌کار
چهارشنبه هفتم اسفند: پیشگیری از حوادث شغلی و استاندارد‌های ایمنی‌کار
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.