سرخط خبرها
پزشک محله سجاد:

جامعه سالم؛ عامل مهم در تکامل است

  • کد خبر: ۶۴۱
  • ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲
جامعه سالم؛ عامل مهم در تکامل است

نعیمه زمانی - مدیر آموزش و درمان بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان واقع در محله سجاد، به مناسبت هفته‌ جهانی سلامت مردان بر تأثیر ورزش و تغذیه در سلامتی تأکید کرد.
به گزارش شهرآرامحله، دکتر فرهاد رجب‌پورصنعتی با اعلام این مطلب اظهار کرد: سلامتی موضوع مهمی است که فقط به جسم فرد مربوط نمی‌شود، بلکه شامل روح و روان او نیز می‌شود. به این معنا که فرد باید به لحاظ جسمی و روحی در سلامت باشد تا بتواند فعالیت‌های روزمره زندگی خود را به نحو احسن و با آرامش بیشتر انجام دهد.


اهمیت ورزش
وی افزود: سلامتی آقایان از این بابت اهمیت دارد که کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و آمار مرگ و میر و حتی خودکشی در آقایان نیز نسبت به زنان بیشتر است و از آنجایی که تأمین امور زندگی هم برعهده آنان است، اهمیت سلامتی‌شان چندبرابر می‌شود. براین اساس هفته جهانی مردان که با هفته‌ پایانی خرداد مصادف شده است بهانه‌ای برای توجه به این موضوع است.
رجب‌پورصنعتی با اشاره به اهمیت ورزش و تغذیه در سلامتی گفت: به تمام آقایان توصیه می‌شود 150دقیقه در هفته ورزش کنند زیرا فعالیت‌های ورزشی تأثیر زیادی بر سلامتی دارد و بی‌تحرکی توصیه نمی‌شود. همچنین تغذیه صحیح می‌تواند نقش مهمی در این موضوع ایفا کند. در این راستا آقایان باید مصرف میوه و سبزیجات را در وعده‌های غذایی خود قرار دهند. ضمن اینکه باید از مصرف چربی‌های اشباع پرهیز کنند، استفاده از موادغذایی سرخ‌کردنی و فست‌فودها را کاهش دهند و در مصرف قند و شکر نیز حد اعتدال را رعایت کنند.


تاثیر مسائل مالی بر سلامتی
این پزشک ادامه داد: توجه به فشارخون یکی دیگر از نکاتی است که مردان باید به آن توجه داشته باشند و سعی کنند فشارخون خود را کنترل کنند و استرس خود را نیز کاهش دهند. همچنین با انجام آزمایش‌های لازم از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنند یا با تشخیص زودهنگام بیماری درمان مؤثرتری داشته باشند. علاوه‌براین سیگار عمر را کوتاه می‌کند درنتیجه مردانی که سیگار مصرف می‌کنند 10سال زودتر از دیگر مردان می‌میرند.
وی ارتباط مسائل کاری و سلامتی را بااهمیت دانست و ابراز کرد: شغل افراد از جنبه‌های مختلف بر سلامتی تأثیرگذار است. بنابراین افرادی که فعالیت‌های سنگین و شغل‌های سخت و طاقت‌فرسا دارند، بیشتر از دیگران در معرض بیماری هستند. از طرف دیگر استرس شغلی عامل مهمی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است و بحث اقتصادی و درآمدی نیز بر این موضوع بی‌تأثیر نیست.
رجب‌پورصنعتی افزود: سلامتی و خانواده ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و همان‌طور که مشکلات خانوادگی می‌تواند بر سلامتی اثر منفی بگذارد، سلامت نبودن نیز می‌تواند اثرات نامطلوبی از خود به جا بگذارد و باعث تنش‌ها و ناراحتی‌هایی در خانواده شود. علاوه‌براین افرادی که درآمد خوبی دارند و از تمکن مالی خوبی برخوردارند، بیشتر به پزشک مراجعه می‌کنند و آزمایش‌ها و غربالگری‌های لازم را انجام می‌دهند. درنتیجه از سلامتی بیشتری برخوردار هستند.


سلامتی در جامعه
وی یادآور شد: آزمایش‌های تست قندخون در درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی انجام می‌شود. همچنین در زمینه آموزش همایش‌هایی تاکنون برگزار شده است اما نیاز است که این موارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا هرچه آگاهی و اطلاعات افراد از این نکات بیشتر شود پیگیرتر خواهند بود.
رجب‌پورصنعتی افزود: سلامتی، تمام ابعاد جامعه ازجمله سیستم اقتصادی و فرهنگی را دربرمی‌گیرد. بنابراین لازم است تمام ارگان‌ها باهم در این امر همکاری داشته باشند زیرا جامعه‌ای که سالم باشد در تمام ابعاد نیز رشد خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->