صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مراسم عزاداری به مناسبت سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن (ع) با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم عزاداری شب رحلت خاتم النبیین (ص) و حسن بن علی (ع) چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با قرائت زیارت امین الله با نوای حاج مهدی نیکبخت از مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و زائران و مجاوران پس از آن، از شعرخوانی آئینی مسعود یوسف پور و سخنان حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی از وعاظ برجسته کشورمان بهره‌مند خواهند شد و مدیحه سرایی حاج مجید بنی فاطمه از مداحان مشهور کشورمان پایان بخش این مراسم نورانی خواهد بود.
بخش دوم این محفل نورانی نیز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان ادامه و با مداحی و نوحه خوانی حاج مهدی رسولی از مداحان برجسته کشورمان خاتمه می‌یابد.

ویژه برنامه عزاداری ظهر رحلت و شهادت پنج شنبه ۲۳ شهریور ماه ساعت ۱۲ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و بیان احکام شروع می‌شود. پس از آن سید ابوالفضل مبارز با شعرخوانی آئینی در وصف کرامات حضرت رسول الله (ص)، نورانیت این محفل را دوچندان می‌کند و در سپس زائران و مجاوران از سخنان آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مستفیض خواهند شد و در پایان امیر عارف از مداحان حرم مطهر رضوی به روضه خوانی خواهد پرداخت.

 

بخش اول مراسم شام رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن (ع) نیز روز پنج شنبه ۲۳ شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ با قرائت زیارت امین الله با نوای سعید قانع گشایش می‌یابد. پس از آن عاشقان اهل‌بیت (ع) از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی بهر‌ه‌مند خواهند شد و در بخش پایانی این محفل نورانی، عزاداران از مرثیه سرایی مجید بنی فاطمه مستفیض و به قرائت دعای کمیل با نوای گرم مهدی سلحشور گوش‌جان خواهند سپرد.

بخش دوم این محفل نورانی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان آغاز و با مداحی حاج مهدی رسولی پایان می‌یابد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.