انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود
سرخط خبرها

موکب کفشداران حرم رضوی، آماده میزبانی از ۱۴ هزار زائر پیاده در محور چناران

  • کد خبر: ۱۸۳۵۶۴
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
موکب کفشداران حرم رضوی، آماده میزبانی از ۱۴ هزار زائر پیاده در محور چناران
کفشداران آستان قدس رضوی در موکب محور چناران به مشهد، با افزایش ۱۵ درصدی امکانات نسبت به سال گذشته خود را برای میزبانی از حدود ۱۴ هزار زائر پیاده آماده کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس اداره کفشداری استان قدس رضوی با بیان اینکه دهه آخر صفر سال گذشته حدود ۱۲۰۰۰ هزار زائر پیاده توسط موکب خادمیاران کتب انوار در مسیر چناران به مشهد پذیرایی شدند، از افزایش ۱۵ درصدی این خدمات در روز‌های پایانی صفر امسال خبر داد.

جواد حلاجی اظهارکرد: موکب چناران در ۴۵ کیلومتری مشهد به طور رسمی کار خود را از دو روز قبل آغاز کرده و پذیرای زائران پیاده حضرت رضا (ع) است.

رییس اداره کفشداری استان قدس رضوی گفت:مراسم افتتاحیه موکب هم روز یکشنبه ظهر انجام شد و پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی به اهتزاز درآمد.

وی در خصوص حجم خدمات دهی این موکب بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۲۰۰۰ هزار نفر پذیرایی کردیم که شامل ۳۷۰۰ نفر صبحانه، ۶۳۰۰ نفر وعده ناهار و ۲۰۰۰ نفر وعده شام بود، امسال برنامه ریزی ما افزایش ۱۵ درصدی این خدمات است.

حلاجی از فراهم کردن محل و امکانات استراحت شب برای حدود ۵۰۰۰ زائر پیاده تا پایان دهه اخر صفر در این موکب خبر داد.

رییس اداره کفشداری استان قدس رضوی افزود: در این موکب علاوه بر پذیرایی در سه وعده غذایی اصلی، میان وعده و خدمات بهداشتی درمانی، خدمات فرهنگی و انواع دمنوش و چای نیز به زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ارائه می‌شود.

حلاجی مساحت زمینی که دراختیار این موکب است را ۵ هزار متر است اعلام کرد و گفت: ۲۵۰۰ مترمربع از این فضا برای رفاه حال زائران مسقف شده است.

وی با بیان اینکه این موکب مربوط به خادمیاران بخش کتب انوار زیرمجموعه اداره کفشداری است، گفت: زمین موکب چناران در سال ۹۵ توسط خادمیاران کتب انوار خریداری شده و با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی و تلاش بانیان امروز تبدیل به مجموعه‌ای شده که غیر از ارائه خدمات به زائران پیاده دهه پایانی صفر در طول سال نیز امکان خدمات دهی دارد.

طبق گفته رییس اداره کفشداری آستان قدس رضوی، خادمیارن این بخش حدود ۱۷۰۰ نفر هستند که در صحن‌های حرم مطهر توزیع نایلون کفش، کتب ادعیه و فعالیت‌های این چنینی دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->