صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۵۰ محله در پویش هر محله یک زائرسرا اعلام آمادگی کردند

  • کد خبر: ۱۸۳۹۰۷
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
دبیر ستاد دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد گفت: در پویش هر محله یک زائرسرا ۵۰ محله اعلام آمادگی کردند و رو به افزایش است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جلیل بامشکی امروز، ۲۱ شهریورماه، در پنجمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: در پویش هر محله یک زائرسرا با توجه به رویکرد‌های شهردار قرار شد که شهرداری بیشتر نقش تسهیلگر داشته باشد. ما دنبال این هستیم که نقش مردم پررنگ شود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر در برخی محلات ساکنان با محوریت مسجد محل بسیج می‌شوند و با هر ظرفیتی پای کار استقبال از زائران می‌آیند. سال گذشته برخی محلات با محوریت مسجد محل در زمینه اسکان، حمل‌ونقل و تغذیه کمک کردند و خانه افراد برای میزبانی از زائران تجهیز شدند. دنبال توسعه این مدل با ظرفیت شورای اجتماعی محلات هستیم. تاکنون ۵۰ محله اعلام آمادگی کردند و رو به افزایش است.

بامشکی در خصوص پویش قدمت بر چشم عنوان کرد: هدف ما ترویج و تقویت فرهنگ میزبانی در جامعه است، بنابراین پویش قدمت بر چشم تدارک دیده شده و دنبال جمع‌آوری و ثبت تجربیات میزبانی از زائران هستیم. اتفاقات خوبی در میزبانی افتاده، برخی خودجوش خدماتی را ارایه دادند که ما برای ثبت تجارب و تبدیل به الگو در فرهنگ میزبانی فراخوان زدیم.

دبیر ستاد دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد افزود: این تجارب مستندسازی شده و در قالب کلیپ‌های کوتاه و کتاب منتشر خواهد شد. افرادی که تمایل دارند می‌توانند عدد ۴۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ ارسال کنند، آدرسی ارسال می‌شود و می‌توانند در ایتا تجربیات خود را ثبت و مستند کنند، بعد از آن تیم مراجعه کرده و تجارب ثبت خواهد شد. 

در ادامه حسین باغگلی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: در کل شهر حدود ۳۰۰ موکب داریم. شهرداری در زمینه آماده‌سازی زیرساخت‌ها کمک می‌کند و تحویل و راه‌اندازی موکب‌ها توسط هیئات مذهبی و مساجد انجام می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.