صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان روز پنجشنبه با حضور جمعی از ناشران معتبر سراسر کشور و نمایندگان ناشرانی از عراق، لبنان و مصر در مجتمع حوزوی آیت الله هاشمی شاهرودی (ره) مشهد گشایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسئول برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان در حاشیه برپایی این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۴۰ ناشر معتبر از سراسر کشور حضور داشته و بیش از ۱۴ هزار عنوان کتاب در ۹ غرفه عرضه شده است.

حجت الاسلام سید محسن میرزاده افزود: در این نمایشگاه علاوه بر تخفیف ۱۰ درصدی، بن کارت الکترونیک حمایتی ویژه استادان، طلاب و پژوهشگران ارائه و کتب و نوشت افزار ایرانی اسلامی نیز عرضه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های علمی و کارگاه‌های مختلف نویسندگی، مقاله نویسی، تندخوانی و تقویت حافظه در حاشیه برپایی نمایشگاه مزبور ادامه داد: از مسوولان مدارس علمیه برای حضور در این نمایشگاه برای بهره مندی طلاب از کتب و محتوا‌های روز دعوت می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و امام جمعه موقت مشهد نیز در جریان افتتاح این نمایشگاه بر پویایی این نمایشگاه تاکید کرد و ایجاد عرصه‌ای برای سهولت دسترسی افراد علاقمند و اهل مطالعه به ویژه طلاب و دانشجویان را امری مهم و ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه افزود: طلبه و دانشجو آینده کشور را رقم می‌زند، لذا ترغیب نسبت به کتابخوانی برای آنان بسیار مهم است و برپایی این نمایشگاه تخصصی در این زمینه اقدامی موثر به شمار می‌رود.

هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان از ۳۰ شهریور ماه تا هفتم مهرماه سال جاری از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ در مجتمع حوزوی آیت الله هاشمی شاهرودی (ره) ادامه دارد.

بانوان می‌توانند در روز‌های یکم و چهارم مهرماه از این نمایشگاه بازدید کنند.



نخستین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان سال ۱۳۹۴ با حضور ۲۰ ناشر برگزار شد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۴۶ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

حوزه علمیه خراسان، مدارس علمیه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.