«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

نخستین یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی برگزار شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۷۹۷۲۴
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
نخستین یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی برگزار شد+ فیلم
نخستین یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی، پنجشنبه شب با حضور جمعی از مسئولان، مدیران رسانه و خبرنگاران در تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی پنجشنبه شب با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو و حجت‌الاسلام حسن منصوریان اعضای شورای شهر مشهد، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استام و جمعی از مدیران رسانه و خبرنگاران در تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

رسانه، جبهه محوری جنگ نرم

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد در ابتدای این دیدار با بیان اینکه تکریم شهدای رسانه، تکریم جایگاه قلم‌های ارزشمندی است که روایتگران صدیق تاریخ انقلاب اسلامی بوده‌اند، اظهار کرد: رسانه می‌تواند نقش بسزایی در همه عرصه‌ها داشته باشد. در جامعه رسانه استان هم بیش از ۲۰ شهید داریم که وظیفه ما، تجلیل مقام آن‌ها و زنده‌نگه داشتن یاد شهیدان است.

وی افزود: دشمن ما امروز همه توان خود را در عرصه جنگ نرم و نبرد رسانه متمرکز کرده است. اینجاست که پاسخ کوبنده به دشمن در توجه به جایگاه رسانه و خبر خلاصه می‌شود و اگر رویکرد شورای ششم در عملیاتی‌کردن منویات رهبر معظم انقلاب از نامگذاری معابر تا توانمدسازی حاشیه‌شهر متجلی‌شده، این ضرورت وجود دارد که رسانه هم پای کار بیاید و در مواجهه با فضاسازی دشمن، پیشرفت‌ها را به اطلاع مردم برساند.

دشمن‌شناسی، ضرورت عرصه خبر

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این مراسم، خبرنگار را یک عنصر مبارز و دشمن‌شناس خواند که در هر عرصه، هیجان خبر را بر مبانی اخلاقی رسانه ارجح نمی‌داند. وی افزود: خبرنگار باید بتواند از عهده مسئولیت خود بربیاد و در پیشگاه حقی که از طرف اسلام و انقلاب و مردم بر ضمه دارد، به شایستگی امانت‌داری کند.

وی ادامه داد: مسئولیت اصلی اصحاب رسانه، تشخیص حق از شایعه و مقابله با جریان‌سازی‌های نادرست و شایعه‌پراکنی است تا براساس جهاد تبیین، حقایق را همانطور که واقعیت دارد، انعکاس دهند. در جهاد تبیین، خبرنگاران به بازگوکنندگان حقیقت تبدیل می‌شوند و به‌جای اینکه جذب هجمه‌های باطل دشمن شوند، پرچم حق‌گویی و پاسداری از ارزش‌ها را به دوش بگیرند. دستیابی به تقوای الهی هم درخلال همین پاسداری محقق می‌شود تا پس از خودمراقبتی، مراقبت و صیانت از جامعه نیز صورت بگیرد.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: این یک حقیقت است که ما از غول‌های رسانه‌ای غرب عقب هستیم زیرا امروزه ده‌ها رسانه مختلف فارسی‌زبان، حقوق خود را از کنگره آمریکا و صهیونیسم جهانی می‌گیرند و بی‌وقفه بر جمهوری اسلامی می‌تازند اما در مقابل آن‌ها، معدود رسانه‌های حق‌طلبی هستند که میراث از راویان حدیث صدر اسلام و خبرنگاران صدیق دفاع مقدس برده‌اند و در این هجمه نابرابر، ایستادگی می‌کنند.

وی تأکید کرد: زمانی بود که ما در دوران دفاع مقدس حتی از ساخت سیم‌خاردار عاجز بودیم اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی، در اوج خودکفایی تسلیحاتی و بازدارندگی دفاعی هستیم. این ضرورت در عرصه رسانه هم وجود دارد تا اگر امروز گرفتاری‌هایی در این تقابل فرهنگی داریم، برکت انقلاب اسلامی در این زمینه هم باعث رشد و شکوفایی فرهنگی شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->