صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۶۷ نفر از برادران و خواهران اهل سنت این استان برای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر فریدنیا اظهار داشت: ۶۷ نفر از این تعداد مربوط به ۲ حوزه انتخابیه تلفیقی "تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد" و "خواف و رشتخوار" بوده و بقیه در سایر حوزه‌های انتخابیه استان خراسان رضوی ثبت نام کرده اند.

وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه تربت جام ۴۳ نفر شامل چهار داوطلب زن و از حوزه انتخابیه خواف نیز ۲۴ نفر شامل ۲ داوطلب زن برای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام شده اند.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی مجموع ثبت نام شدگان برای نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای در این استان را سه هزار و ۶۷۲ نفر عنوان کرد و گفت: بیشترین ثبت نام مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس، ۲ هزار و شش داوطلب بوده است و حوزه‌های انتخابیه سبزوار و نیشابور نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

فریدنیا گفت: ثبت نام داوطلبان حضور در رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از سه برابر دوره یازدهم بوده است که گویای رشد مشارکت شهروندان در این فرآیند سیاسی و حساس است.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.