صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سکانسی ماندگار از دستگیری عبدالمالک ریگی

  • کد خبر: ۱۸۶۳۱
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
۱۰ سال پیش در چنین روزی سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در وزارت اطلاعات توانسته‌اند در یک عملیات پیچیده، ریگی را در آسمان جمهوری اسلامی ایران درحالی‌که از دبی به بیشکک سفر می‌کرد، دستگیر کنند.
سبزه‌قبا _ «روز صفر»، ساخته سعید ملکان، پس از «شبی که ماه کامل شد»، دومین فیلم داستانی بلندی است که در سال‌های اخیر درباره عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جندالشیطان»، ساخته شده است.
 
«روز صفر» شاید بیشتر از «شبی که ماه کامل شد»، با امروز مناسبت داشته‌باشد. درست ۱۰ سال پیش در چنین روزی مردم ایران خبردار شدند که سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در وزارت اطلاعات توانسته‌اند در یک عملیات پیچیده، ریگی را در آسمان جمهوری اسلامی ایران درحالی‌که از دبی به بیشکک سفر می‌کرد، دستگیر کنند. همین چند خط خبر کافی بود تا ایده یک فیلم جذاب و اکشن را به ذهن هر سینماگری برساند.

ملکان با پرداختی سینمایی، ماجرای دستگیری ریگی را در سینمای ایران ثبت کرده است. او در اولین تجربه کارگردانی‌اش داستان خود را از زاویه نگاه مامور امنیتی که مسئولیت دستگیری عبدالمالک را برعهده داشته است، روایت می‌کند، از همین‌رو او تنها گوشه‌ای از شخصیت تروریستی سرکرده گروهک جندالشیطان را نشان داده و آنچه برایش مهم بوده است، بیان جزئیات عملیات دستگیری اوست. همین موضوع باعث شده «روز صفر» اکشنی خوش‌ساخت از آب دربیاید.

مهم‌ترین سکانس «روز صفر» که لحظه رویارویی عبدالمالک (ساعد سهیلی) با مامور امنیتی (امیر جدیدی) است، یکی از سکانس‌های ماندگار فیلم است. مخاطب در طول فیلم که صحنه‌های فراوان اکشن را شاهد بوده است، یک‌باره در حساس‌ترین سکانس آن، لحظه دستگیری عبدالمالک، صحنه‌ای را می‌بیند که در سکوت و با کمترین میزان حرکت بازیگران صورت می‌پذیرد، این درحالی است که حتی موسیقی متن هم که در تمام لحظات فیلم محسوس است، در این صحنه سکوت می‌کند و کمترین هیجانی را به این صحنه از فیلم نمی‌دهد.
 

اکنون باید منتظر اکران یک فیلم پرفروش در سال پیش‌رو باشیم؛ فیلمی که یک‌بار دیگر نشان داد بازگو کردن وقایع مهم تاریخی برای مخاطبان سینما اهمیت دارد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.