صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تشکیل ۷ هزار پرونده جرایم سایبری در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۸۷۶۵
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: هفت هزار پرونده جرایم سایبری طی نیمه نخست امسال در استان تشکیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ علی اکبر قرایی پور اظهار داشت: جرایم سایبری در استان طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: کشف جرایم سایبری نیز در این بازه زمانی پنج درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: کلاهبرداران سایبری از روش‌های مختلفی از جمله آگهی خرید و فروش در نرم افزار دیوار، شارژ کیف پول، شارژ شگفت انگیز، سهام عدالت و برخورداری از کمک معیشت لینک اینترنتی ارسال می‌کنند که چنانچه مخاطب این لینک‌ها را نصب کند به اطلاعات حساب بانکی و پیامک رمز بانکی دسترسی پیدا می‌کنند.

قرایی پور با تاکید بر آگاه سازی مردم در این حوزه افزود: در حوزه پیشگیری، اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و بنا به ضرورت و براساس نوع جرم در فضای مجازی، محتوای آموزشی تهیه و به جامعه هدف از جمله دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان ارائه شده است.

وی ادامه داد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از ۲ سال پیش در استان به صورت ۲۴ ساعته برای دریافت گزارش‌های راهنمایی شهروندان در موارد مربوط به جرایم سایبری فعال شده است.

او از شهروندان خواست تا روی هیچ آدرس اینترنتی ارسالی با سرشماره شخصی کلیک نکنند و هنگام دریافت پیامک‌های قضایی به سرشماره آن دقت کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.