ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
سرخط خبرها

هشدار پلیس فتا: این لینک را هرگز باز نکنید

  • کد خبر: ۱۸۵۳۶۱
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
هشدار پلیس فتا: این لینک را هرگز باز نکنید
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از افزایش فعالیت مجرمان سایبری در حوزه برداشت غیرمجاز از حساب مالی هموطنان با توجه به ایام پایانی هفته و تعطیلات رسمی پیش رو خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی واصله به پلیس فتا و تجربه عملی از ادوار گذشته، همزمان با نزدیک شدن به ایام پایانی هفته و یا تعطیلات رسمی، نرخ وقوع ارتکاب جرایم سایبری افزایش می‌یابد که طی اقدام پیشگیرانه تمامی رده‌های پلیس فتا، استان و شهرستان‌ها آمادگی لازم در خصوص رصد و برخورد با هرگونه پدیده مجرمانه و پاسخگویی به درخواست‌های حضوری و تلفنی هموطنان مهیا است.

وی افزود: مجرمان سایبری ترفنده‌های مجرمانه خود را در خصوص ارسال لینک‌های آلوده در این ایام افزایش می‌دهند، شگردی که در این روز‌ها شاهد افزایش آن هستیم لینک senn.blogfa.com که شبیه به لینک سامانه سنا که از نظر از نظر دیداری هموطنان فریب آن را می‌خوردند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: کلاهبرداران با ارسال این لینک مبنی بر ابلاغیات قضائی با روش ترفند نصب لینک بر روی تلفن همراه کلاهبرداری را انجام می‌دهند فرد بعد از نصب لینک و فعال شدن آن بر روی گوشی همراه برای ارائه خدمات درخواست واریز می‌کنند و فرد را به یک درگاه جعلی منتقل و حساب را هک و پول را برداشت می‌کنند ه بعد از هک شدن حساب فرد، کلاهبردار تلفن همراه فرد را هک و به آن دسترسی پیدا می‌کند و از طریق آن این پیامک‌ها را ارسال می‌کند.

وی افزود: هموطنان باید توجه داشته باشند که هیچ سازمان، نهاد دولتی و اجرایی کشور از طریق شماره تلفن شخصی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و یا ارسال ابلاغیه‌ها استفاده نخواهد کرد؛ و هر جا که پیامکی از طریق شماره شخصی چه در داخل پیام رسان‌های بومی و غیر بومی و چه به صورت پیامک کلاهبرداری است و به هیچ عنوان کلیک نکنند.

سرهنگ پاشایی گفت: در صورت فریب توسط کلاهبرداران سایبری، در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند از خدمات انتظامی پلیس فتا از طریق شماره تلفن ۹۶۳۸۰ بهره‌مند شوند.

منبع: همشهری‌آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->