صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهدمقدس پیامی به مناسبت کلانشهر‌ها و رویداد مدیریت یکپارچه آب شهری صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس پیامی به مناسبت روز جهانی کلانشهر‌ها صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بیش از یک دهه است که مشهد مقدس از اعضای اصلی و هیئات مدیره انجمن کلانشهر‌های جهان (متروپلیس) و یکی از اصلی‌ترین تصمیم سازان سازمان ملل متحد در خصوص زیست شهروندی است.

شهرداری مشهد، از طرفی قریب به یک دهه، دفتر منطقه‌ای آموزش مدیریت شهری متروپلیس بوده و از طرف دیگر، از اردیبهشت۱۴۰۲ با پیشنهاد هیئت مدیره و کسب جمیع آرای مجمع عمومی متروپلیس، دبیرخانه منطقه‌ای اورسیا و غرب آسیا را برعهده گرفت است.

بر همین اساس و با توجه به نظام واره "شهر‌های نوآور" در متروپلیس و همچنین چالش اساسی این روز‌های زیست بشری که همان "تغییرات اقلیمی" خصوصا در کلانشهر هاست و "آب" این مایه ذاتاً حیاتی به‌عنوان اساسی‌ترین چالش در کلانشهر‌ها خصوصاً در مدیریت شهری مشهدالرضا به عنوان موضوع اصلی رویداد "روز جهانی کلانشهرها" تعیین شده است.

از آنجا که مشهد به عنوان "شهردوست‌دار آب" در شبکه شهر‌های یونسکو شناخته شده است، بر یکایک مدیران و مسئولان شهری "مشهدالرضا، جهانشهر برکت و کرامت" فرض است تا به صورت خلاقانه و نوآورانه به استقبال مدیریت بحران آب شهری مشهدمقدس بشتابند.

از همین رو شهرداری مشهد به صورت جسورانه، به سراغ مسئله‌یابی و راه حل‌های پیشنهادی برای مدیریت بحران آب شهری با اولویت و تأکید بر مدیریت منابع آب در شهرداری به صورت جمع سپاری، آمده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.