صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون سابق وزارت امور خارجه گفت: استراتژی رژیم صهیونیستی جنگ‌های کوتاه و غافلگیرانه و هر وقت که وارد جنگ‌های طولانی مثل جنگ ۳۳ روزه شده، شکست خورده است.

به گزارش شهرآرانیوز سید عباس عراقچی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی گفت: اگر سناریوی جنگ ۳۳ روزه با مقاومت و تحمل مردم غزه تکرار شود، رژیم صهیونیستی و حامی آن یعنی آمریکا شکست دیگری خواهند خورد و قطعاً موازنه قدرت در منطقه شکل دیگری می‌گیرد.

معاون سابق وزارت امور خارجه با بیان اینکه اسرائیل در دوراهی راهبردی خطرناکی قرار گرفته گفت: رژیم غاصب ضربه شدیدی از حماس خورده که اُبهت سیاسی و نظامی‌اش فرو ریخته است؛ پاسخ به این ضربه نه بمباران غزه است، نه ورود به غزه و در هر دو حالت محتوم به شکست است.

عراقچی در پاسخ به این سؤال که اگر ارتش اسرائیل از راه زمین وارد غزه شود چه اتفاقی می‌افتد، گفت: ورود به غزه یعنی ورود به باتلاق. تجربه نشان داده که رمز پیروزی مقاومت در منطقه یعنی ایستادگی و تحمل هزینه‌ها و تکرار این سناریو‌ها یعنی یک شکست راهبردی دیگر برای اسرائیل است.

وی ادامه داد: فاجعه‌ای که در غزه اتفاق افتاده است، نقطه عطفی در تاریخ جنگ‌هاست که هرگز پذیرفتنی نیست. ابعاد حمله به یک بیمارستان و کشتار کودکان و زنان از جنایت فراتر رفته است.

معاون سابق وزارت امور خارجه اضافه کرد: اسرائیل به یک فروپاشی اخلاقی رسیده و غرب هم با حمایت و داستان‌سرایی درباره این وقایع دچار انحطاط اخلاقی شده است.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با اشاره به اینکه در مذاکرات برجامی، به‌رغم تمایل طرف‌های دیگر، موضوع فلسطین در دستور کار نبوده است گفت: دیپلماسی و فعالیت وزارت خارجه کشورمان و آقای امیرعبداللهیان قابل تقدیر است.

عراقچی تآکید کرد که دیپلماسی جایگزین مقاومت نیست، بلکه حامی آن است.

عضو شورای راهبردی روابط بین‌الملل که در برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» سخن می‌گفت، تاکید کرد: دیپلماسی و میدان همدیگر را حمایت می‌کنند و باید با ابتکارات و خلاقیت در سیاست خارجی همگرایی بین‌المللی ایجاد کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.