صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهروندان مشهدی در «باغ زندگی» مشهد می‌توانند به نام همسرشان یا فرزندشان و در «باغ خاطره» به یاد درگذشتگان و اهداکنندگان عضو درخت بکارند.

شهرآرانیوز - در «باغ زندگی» هر کدام از شهروندان مشهدی می‌توانند نام همسر یا فرزندشان را با یک پلاک روی یک درخت، سبز نگه دارند. در «باغ خاطره» هم می‌توان برای درگذشتگان و اهداکنندگان عضو، درخت کاشت. روی پلاک‌های درختان مشخصات افراد ثبت می‌شود و آن‌ها می‌توانند با اسکن کیوآرکد درج شده روی پلاک، مشخصات عزیزی را که به نام او درخت کاشته اند، مشاهده کنند.

چطور در «باغ زندگی» و «باغ خاطره» به نام عزیزانمان درخت بکاریم؟ 

شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی gsms.mashhad.ir وارد سامانه «باغ زندگی/ باغ خاطره» شوند و با ثبت درخواست خود - از اول تا بیستم هرماه - در این طرح مشارکت کنند.

پس از ثبت نام در این طرح، در جمعه پایانی هر ماه مراسم کاشت درخت با حضور شهروندان اجرا خواهد شد. رنگ سبز برای خانواده‌هایی است که می‌خواهند برای فرزند تازه متولد شده شان نهالی بکارند و رنگ آبی هم برای یادبود خاطرات عزیزانی است که در بین ما نیستند و می‌خواهیم به یادشان درختی بنشانیم.

شهروندان می‌تواند روی درختان موجود پلاک خود را قرار دهند یا آنکه با انتخاب کاشت نهالی جوان، علاوه بر کاشت، پلاک گذاری آن را نیز انجام دهند.

هر زمان که بارکد روی پلاک با گوشی اسکن شود، جدا از نام و مشخصات شناسنامه‌ای، عکسی از آن شخص نیز نمایش داده می‌شود.

آیا پلاک‌های ثبت‌شده روی درختان دائمی هستند؟

پلاک‌ها دائمی هستند و همیشه آن درخت به نام اسم روی پلاک شناخته می‌شود. در صورت وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه و یا ایجاد آفات و بیماری‌هایی که منجر به خشکیدگی و یا جابه‌جایی درختان دارای پلاک شود، شهرداری مشهد نهال و یا درختان را جایگزین می‌کند.

مسیر دسترسی به «باغ زندگی» و «باغ خاطره» مشهد

برای مسیریابی باغ زندگی و باغ خاطره مشهد کلیک کنید

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.