اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

‌باغ زندگی مشهد باغی برای کاشت درختان خاطره انگیز

  • کد خبر: ۶۰۵۸۱
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
‌باغ زندگی مشهد باغی برای کاشت درختان خاطره انگیز
دو باغ برای کاشت درخت به نام متولدان، مزدوجان، درگذشتگان و اهداکنندگان عضو در مشهد به بهره‌برداری رسید
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با بهره برداری از ۲ «باغ‌خاطره» و «باغ زندگی» شهروندان مشهدی از این پس می‌توانند در قالب طرح «باغ زندگی» برای تازه متولدان و مزدوجان و در قالب «باغ خاطره» برای درگذشتگان و اهداکنندگان عضو، درخت بکارند. در این دو باغ پلاک ثبت شده به نام افراد دائمی خواهد بود و همچنین شناسنامه صادر شده برای درخت علاوه بر اهدا به شهروندان در سامانه ثبت می‌شود و امکان ردیابی و رصد درخت وجود دارد. به گزارش خبرنگار ما، شهردار مشهد در آیین رونمایی از مجموعه‌های باغ زندگی و باغ خاطره هم زمان با روز درخت کاری که با حضور جمعی از مدیران استانی، شهری و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، گفت: باغ زندگی یک پروژه اجتماعی و بهانه‌ای برای نزدیک شدن مردم به محیط زیست شهری و آشنایی فرزندان با طبیعت است.
 
محمدرضا کلائی با بیان اینکه محیط زیست اولویت ماست و تا روز آخر تلاش خود را در زمینه توسعه محیط زیست انجام می‌دهیم، ادامه داد: ایجاد تصفیه خانه‌های مختلف از جمله افتتاح تصفیه خانه چهل بازه، شبکه جداسازی آب شرب از آب خام و توسعه فضای سبز شهری که در همین راستا حدود ۹۰۰ هکتار فضای سبز در ارتفاعات جنوب در حال ایجاد است، بخشی از اقدامات حائز اهمیت معاونت خدمات شهری است. کلائی با بیان اینکه به جز اقدامات ویژه در حوزه فضای سبز، توسعه این فضا نیز ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: شبکه جداسازی آب شرب از آب خام که با هزینه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است، بی شک باعث ایجاد پایداری بیشتر فضای سبز در شهر می‌شود.


مشهد، تمیزترین شهر ایران

شهردار مشهد با بیان اینکه مشهد در بین کلان شهر‌های کشور به تمیزترین شهر ایران شناخته می‌شود، اظهار کرد: در روز‌های پایانی سال فشردگی اقدامات شهرداری بسیار زیاد است، اما تحت هیچ شرایطی نباید خدشه‌ای به جایگاه مشهد در زمینه تمیزی و پاکیزگی وارد شود. این وضعیت خوب را مرهون اقدامات معاونت خدمات شهری و پاکبانان شهر هستیم. وی با بیان اینکه اگر شهر زیست پذیر نباشد، ایجاد هزاران ارزش افزوده در شهر فایده‌مند نخواهد بود، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری در راستای توسعه فضای سبز اقدامات بزرگی همچون سامان دهی، درخت کاری و آماده سازی ۳۰۰ هکتار از کشف رود و درخت کاری ۱۲۰۰ هکتار در کمربند سبز جنوبی را در دست اقدام دارد که موجب توسعه فضای سبز و بهبود محیط زیست شهری می‌شود.
کلائی ادامه داد: همکاران ما در معاونت خدمات شهری پای کار همه پروژه‌های شهرداری هستند و برای ایجاد ۴۰ هکتار رودپارک، توافق با آب منطقه ای، ایجاد فضای سبز و ایجاد فضا‌های اجتماعی و دیگرموارد همه تلاش خود را انجام می‌دهند.


باغ زندگی و باغ خاطره همچنان تداوم دارد

معاون خدمات شهری شهرداریمشهد نیز در حاشیه رونمایی از مجموعه‌های باغ زندگی و باغ خاطره گفت: این طرح همچنان تداوم دارد و پس از ثبت نام شهروندان در این دو طرح، در جمعه پایانی هر ماه مراسم کاشت درخت با حضور شهروندان اجرا خواهد شد.
مهدی یعقوبی با بیان اینکه هم زمان با روز درخت کاری و با دعوت از شهروندان، تعداد زیادی از مردم به ارتفاعات جنوبی آمده اند تا در کاشت درخت مشارکت کنند، افزود: اکنون کاشت حدود ۱۵هزار اصله درخت در عرصه کمربند فضای سبز و در محدوده‌ای به وسعت ۳۰ هکتاری پیش بینی شده است؛ همچنین این اقدام هم زمان در ضلع جنوبی پارک بهار در محدوده‌ای به وسعت ۵ هکتار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این درختان ارتباط مستمر بین شهروندان و محیط زیست را فراهم خواهند کرد، افزود: این اقدام در راستای توسعه محیط زیست و افزایش مشارکت شهروندان در صیانت از زیست بوم شهری خواهد بود و علاوه بر آن برنامه‌هایی برای تنوع و گسترش این طرح‌ها در دستورکار داریم. یعقوبی اظهار کرد: در ادامه اگر شاهد استقبال شهروندان از این طرح باشیم، بدون محدودیت عرصه‌های بیشتری را به کاشت درخت در قالب این طرح اختصاص خواهیم داد.


احیای مراتع و جنگل‌ها در دستورکار

مدیرکل منابع طبیعی و آب خیزداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: توجه به احیای مراتع و جنگل ها، ترویج نهضت درخت کاری، تنویر افکار عمومی درحوزه اهمیت و جایگاه درخت کاری، بهره گیری مناسب از نزولات و روان آب‌ها با سامانه‌های آبگیر متناسب با شرایط منطقه‌ای و اصلاح روش‌ها و استفاده از گونه‌های مثمر طبیعی از اقداماتی است که در دستورکار این اداره است. محسن فنودی افزود: تمهیدات لازم برای افزایش مشارکت و سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی در زمینه شناسایی و بهره برداری پایدار از خدمات منابع طبیعی در زمینه گیاهان دارویی و صنعتی برنامه ریزی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->