شهرآرانیوز - ابزارهای جدید گوگل شامل مشاهده تاریخچه تصویر، ابرداده و زمینهای است که کاربران از آن در سایتهای مختلف استفاده میکنند. گوگل ویژگی «درباره این تصویر» را در اوایل سال جاری معرفی کرد و اکنون آن را برای همه انگلیسیزبانهای جهان در دسترس قرار داده است.
کاربران از این به بعد میتوانند متوجه شوند که فلان تصویر اولینبار چه زمانی در جستجوی گوگل «دیده شده» است. این ابزار همچنین به کاربران اجازه میدهد بفهمند که مردم چگونه تصویر را در سایتهای دیگر توصیف کردهاند تا به رفع هرگونه ادعای نادرست کمک کند.
گوگل اعلام کرد که کاربران میتوانند ابردادههای دیگری را هم درباره تصویر ببینند؛ از جمله فیلدهایی که نشان میدهد آیا تصویر با هوش مصنوعی ایجاد شده یا خیر. این شرکت گفته که تمام تصاویر ایجادشده توسط هوش مصنوعی گوگل را مشخص میکند. در ماه اکتبر، ادوبی به همراه شرکتهایی مانند مایکروسافت، نیکون و لایکا، نمادی را برای علامتگذاری واضح تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی منتشر کردند.
ابزارهای جدید تصویر با کلیککردن روی منوی سه نقطه در نتایج Google Images در دسترس هستند.
با توجه به افزایش فناوری که ایجاد تصاویر مختلف با استفاده از هوش مصنوعی را برای کاربران آسان کرده است، شرکتها در حال کار بر روی فناوریای هستند تا اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر ارائه دهند. در ماه ژوئن، ادوبی یک جعبه ابزار منبعباز منتشر کرد تا به برنامهها و وبسایتها کمک کند اعتبار تصویر را تأیید کنند.