صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۰درصد برداشت زعفران در استان صورت گرفته و برداشت این محصول تا ۱۵ آذر ادامه خواهد داشت.
غلامحسین ساربان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره میزان تولیدات باغی و زراعی استان افزود: خراسان رضوی ۸۰محصول زراعی و باغی دارد که ۴۵درصد درآمد ناخالص تولیدات مربوط به محصولات باغی است.

به گفته معاون جهاد کشاورزی، پسته با ظرفیت تولید ۱۳۰هزار تن و زعفران با تولید ۹۰هزار تن جزو محصولات شاخص ماست.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره میزان تولید محصول زعفران در سال جاری گفت: برداشت زعفران از اقلیم سرد استان مثل قوچان، فریمان و زاوه آغاز شده و در نقاط دیگر استان تا ۱۵آذر ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به حوادث طبیعی مثل خشکسالی و سرمای منفی ۲۸درجه دی ماه سال گذشته پیش‌بینی می‌شود تولید زعفران در سال جاری سیر نزولی داشته باشد. دما و بارندگی دو موضوع تأثیرگذار در محصول زعفران است. در صورت سرمای بیش از اندازه پیاز زعفران در خاک رشد نخواهد کرد و همین موضوع باعث می‌شود زعفرانی تولید نشود، همین باعث شده شاهد تولید کم زعفران باشیم.

ساربان با بیان اینکه خراسان رضوی با ۱۱۱میلی‌متر بارندگی رتبه اول خشکسالی را دارد، افزود: در سال‌های عادی میزان تولید زعفران حدود ۳۲۵تن است. در سال جاری پیش‌بینی تولید ۲۰۰تن زعفران را داریم که حدود ۳هزار میلیارد تومان درآمد استان است که این عدد ۱۰درصد ارزش ناخالص تولیدات بخش کشاورزی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: تاکنون ۴۰درصد برداشت زعفران در استان صورت گرفته و برداشت این محصول تا ۱۵آذر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.