صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی گفت: باید زمینه رأی دادن مردم بدون دغدغه با افزایش شعب اخذ رأی و توزیع مناسب شعب فراهم شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری ظهر امروز در جلسه ستاد انتخابات شهرستان مشهد اظهار داشت: خوشبختانه نیروی انسانی مستعد همراه با خلاقیت در شهرستان مشهد وجود دارد و می‌توان انتخابات خوبی برگزار کرد. ما با اعتقاد کار می‌کنیم و انتخابات امسال شروع نقطه عطفی خواهد بود که همه با نیت خالص و اعتقاد و دغدغه در انتخابات شرکت کنند. انتخابات نماد مردم سالاری دینی در نظام مقدس اسلامی است و امید است همه ما در محضر خداوند متعال سربلند باشیم.

وی ادامه داد: مسئولان دو ماموریت مشخص و معین دارند که ماموریت امنیت و ماموریت برگزاری انتخابات است؛ لذا این موضوع از نظر تشکیلاتی حائز اهمیت است. در یکی دو سال گذشته باتوجه به جهت‌گیری دولت سیزدهم و افق‌های پیش‌رو، استکبار و معاندان حساس شده‌اند و لذا بر نادیده‌گرفتن این دستاورد‌ها با پوشش و جنگ رسانه‌ای تمرکز دارند.

نظری اضافه کرد: اتفاقاتی در سال گذشته افتاد و همه این‌ها عملیات‌ روانی و میدانی است که دشمن با هدف، صبر مردم و رابطه بین نظام و مردم را کاهش دهد، لذا انتخابات نماد است.

استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: در عین حال انتخابات تعیین سرنوشت مردم است و از این رو حائز اهمیت است و ما مسئولان باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که مردم با امنیت و سادگی اتصال خود را به نظام اسلامی به نمایش بگذارند و با رایی که می‌د‌هند سرنوشت خود را مشخص کنند.

وی تاکید کرد: نظرسنجی‌ها حاکی است که حضور مردم و مشارکت در انتخابات روبه رشد است. این مسئله نکته مثبتی است که ما مسئولان باید به آن توجه کنیم.

نظری با تاکید بر اینکه مردم خدمت می‌خواهند، افزود: اگر جایی مسئولان خدمتگزار باشند، ما نیز در زمان معین نتیجه را خواهیم دید. بخشدار‌ها و دهیاران و فرماندار در مناطق مختلف شهرستان مشهد مشغول خدمت هستند.

استاندار خراسان رضوی گفت: با تلاش‌های بیشتر، اطلاع رسانی، جهاد تبیین و همه آنچه‌را که لازم است، مشهد مقدس حضور گسترده مردم در انتخابات را خواهد داشت. مردم در بزنگاه‌ها نشان داده‌اند که چگونه پای انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: ما باید امکان حضور گسترده مردم را فراهم و از آن‌ها دعوت کنیم. باید مردم را با شرایط و اوضاع و احوال آگاه کرده و زمینه معرفی کاندیدا را به مردم فراهم کنیم و همچنین سرعت اخذ رای از مردم را در نظر بگیریم. مردم نباید معطل باشند و پشت درِ شعبه‌های اخذ رأی بمانند.

نظری گفت: نباید مردم در انتخابات سردرگم باشند و با بی‌نظمی روبه‌رو شوند. تعداد و توزیع شعب بسیار اهمیت دارد. هر کدام از این موارد مشکل داشته باشد نارضایتی ایجاد خواهد شد و نارضایتی مردمی در انتخابات اصلاً قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: تا قبل از برگزاری انتخابات باید چند رزمایش تخصصی برگزار شود. باید در بروز مشکلات سریع تصمیم‌گیری و حل مشکل کنیم زیرا این تمرینات و حل مسائل اهمیت دارد.

نظری خاطرنشان کرد: حضور مردم در شعب اخذ رأی باید متفاوت باشد و از طرفی هم باید با احترام و تکریم با مردم گفت‌وگو و رفتار کرد. نباید تعللی در این بخش صورت بگیرد. در عین حال ممکن است عامدانه یا بر اثر اخبار نامناسب در فضای مجازی خبری منتشر شود و خنثی سازی موضوع از محل شعبه اهمیت دارد.

به گفته وی هرچه زودتر امکانات و زمینه فراهم شود، کار بهتر پیش می‌رود و از طرفی هم اطمینان از آمادگی برگزاری خواهیم داشت. وقتی زمان کم باشد تصمیم‌گیری با عجله صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی تاکید کرد: هم‌زمان با برگزاری انتخابات می‌توان جشن مشارکت را در فضا‌های مختلف برگزار کرد.
وی گفت: رای مردم حق‌الناس است و باید برای تحقق آن زمینه را فراهم کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.