صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حکومت پاکستان اعلام کرده که این کشور مدت اقامت حدود ۱.۴ میلیون پناه‌جوی اهل افغانستان را که مدارک اقامت قانونی‌شان منقضی شده بود، تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حکومت پاکستان روز جمعه، ۱۹ آبان با انتشار اعلامیه‌ای گفته که اعتبار کارت‌های ثبت (پی‌او‌آر) صادرشده برای پناه‌جویان اهل افغانستان تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ تمدید شده است.

پاکستان در اوایل ماه اکتبر به مهاجرانی که به‌گونه غیرقانونی در آن کشور به سر می‌برند، مهلت داد که تا اول نوامبر از آن کشور خارج شوند، در غیر این صورت نخست بازداشت و سپس اخراج خواهند شد.

پاکستان اعتبار کارت‌های پناهندگان را هر شش ماه یک‌بار تمدید می‌کرد، اما بار آخر در زمان انقضای این کارت‌ها در ۳۰ ماه ژوئن آن را تمدید نکرد.

این در حالی است که اداره عالی ملل متحد در امور پناهند‌گان روز پنجشنبه هفته گذشته بار دیگر از پاکستان خواست تا به محافظت از آن عده از پناهجویان اهل افغانستان ادامه بدهد که در صورت بازگشت به افغانستان ممکن است، زندگی‌شان با تهدید مواجه شود.

جیلیان تریگز، معاون اداره عالی ملل متحد در امور پناهندگان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از پاکستان خواست تا روند اخراج اجباری شهروندان افغانستان از این کشور را لغو کند.

با این حال، پاکستان تاکنون به درخواست‌های بین‌‎المللی پاسخ مثبت نداده و روند اخراج اجباری پناهندگان بدون مدارک قانونی را ادامه داده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر ۳.۵میلیون پناه‌جوی اهل افغانستان در پاکستان زندگی می‌کنند که تنها ۱.۴میلیون آنان دارای مدارک اقامت قانونی هستند.

منبع: هشت صبح

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.