صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) بار دیگر گفته است که طالبان توانایی کنترل وضعیت در افغانستان را ندارند و این سازمان در حال اتخاذ تدابیر برای مهار تهدیدات گروه‌های تروریستی است.

به گزارش شهرآرانیوز، «آناتولی سیدوروف»، رییس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) گفته است که این سازمان در حال اتخاذ تدابیری برای مهار تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، او روز پنج‌شنبه (۲۵ آبان) در یک نشست خبری در پاسخ به این سئوال که آیا افغانستان همچنان تهدید تروریستی برای کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی محسوب می‌شود؟ گفت که تا به امروز مشکل اساسی در مورد امنیت یا خطر نظامی ناشی از خاک افغانستان وجود نداشته است.

وی در عین حال افزود: «[ما]متوجه می‌شویم که رهبری کنونی افغانستان هنوز وضعیت این کشور را به‌طور کامل تحت کنترل ندارد، از جمله در مناطق شمالی که با کشور‌های عضو CSTO هم مرز هستند. بنابراین، اقدامات خاصی در حال انجام است.»

وی خاطرنشان کرد که قاچاق مواد مخدر نیز از افغانستان همچنین ادامه دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طالبان مدعی‌اند، امنیت افغانستان بیشتر از هر زمانی دیگر تامین شده و قاچاق مواد مخدر به‌طور چشم‌گیری کاهش یافته است.

گفتنی است که از بدو تسلط طالبان بر افغانستان، کشور‌های مختلف از جمله ایران، پاکستان، چین و کشور‌های عضو پیمان امنیت جمعی نسبت به تهدیدات امنیتی از خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

به تازگی وزارت امور خارجه پاکستان بار دیگر از طالبان خواسته است تا اقداماتی را برای مقابله با مخفیگاه‌های تی‌تی‌پی در خاک افغانستان روی دست گیرند.

روسیه، تاجیکستان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی هستند.

منبع: فارس

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.