سرکنسول ایران در هرات: در دور اول، ۹۰ درصد ایرانی‌های ساکن هرات در انتخابات شرکت کردند حامد کرزی با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود شهید رئیسی را امضا کرد افتتاح یک پردیس سینمایی در گلشهرِ مشهد، بزرگترین محله مهاجرنشین ایران مشهد؛ میزبان ششمین «نشست اقتصادی مشهد و هرات» مدیرکل اتباع: مهاجران افغانستانی برای شهید رئیسی سنگ‌تمام گذاشتند | سردار قاآنی به موکب مهاجران افغانستانی در مشهد رفت آغاز موج دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وزارت خارجه‌ چین: طالبان برای به رسمیت شناخته‌ شدن به انتظارات جامعه‌ جهانی پاسخ بدهند

  • کد خبر: ۱۹۸۵۶۹
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
وزارت خارجه‌ چین: طالبان برای به رسمیت شناخته‌ شدن به انتظارات جامعه‌ جهانی پاسخ بدهند
سخنگوی وزارت خارجه‌ چین می‌گوید که طالبان برای به رسمیت شناخته‌ شدن باید به انتظارات جامعه‌ جهانی پاسخ بیشتری بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه‌ چین امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر در یک کنفرانس خبری گفته است: ما به این باوریم که به رسمیت‌شناسی دیپلماتیک دولت افغانستان [طالبان] به‌طور طبیعی با توجه به پاسخ مؤثر به نگرانی‌های طرف‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

براساس متنی که وزارت خارجه‌ چین منتشر کرده است، سخنگوی این وزارت این سخنان را در پاسخ به پرسش خبرنگار تلویزیون «ای‌آر‌دی» آلمان بیان کرده است.

خبرنگار این رسانه با اشاره به تقرر بلال کریمی به‌عنوان سفیر طالبان در بجینگ پرسیده است که «آیا چین به‌طور رسمی امارت اسلامی افغانستان (طالبان) را به رسمیت می‌شناسد؟»

سخنگوی وزارت خارجه‌ چین گفته است که این کشور به این باور است که افغانستان نباید از جامعه بین‌المللی کنار گذاشته شود.

او افزوده است: امیدواریم افغانستان [طالبان] بیشتر به انتظارات جامعه‌ جهانی پاسخ دهد. یک ساختار سیاسی باز و فراگیر ایجاد کند و سیاست‌های داخلی و خارجی معتدل و محتاطانه اتخاذ کند.

سخنگوی وزارت خارجه‌ی چین همچنین گفته است که انتظار می‌رود طالبان با تمام اشکال نیرو‌های تروریستی قاطعانه مبارزه کنند، روابط دوستانه را با سایر کشور‌ها، به‌ویژه با همسایگان خود توسعه دهند و خود را در جامعه‌ جهانی ادغام کنند.

چین از زمان تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، با این گروه تعامل گسترده داشته است، اما هنوز حکومت سرپرست این گروه را به رسمیت نشناخته است.

طالبان به‌تازگی بلال کریمی، معاون پیشین سخن‌گوی خود را در رأس سفارت افغانستان در چین گماشته و وزارت خارجه‌ی چین نیز اعتمادنامه‌او را پذیرفته است.

پیش از آن، جاو شینگ، سفیر جدید چین در افغانستان اعتمادنامه‌ خود را به محمدحسن آخوند، نخست‌وزیر طالبان سپرده بود. او اولین سفیر یک کشور بود که اعتمادنامه‌اش را در یک مراسم رسمی به نخست‌وزیر طالبان ارائه کرد.

تاکنون سفیر هیچ کشور دیگری اعتمادنامه‌ خود را به مقام‌های طالبان تسلیم نکرده‌ است.

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->