صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اگر سبک زندگی حضرت فاطمه (س) سرلوحه زندگی زوجین قرار گیرد، آمار طلاق کاهش می‌یابد و با ساده زیستی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدیه زمانی، مدرس حوزه و دانشگاه گفت: منزل حضرت فاطمه (س) کوچک و ساده بود، اما فرزندانی تربیت کرد که نور دنیا و آخرت شدند و نامشان در تاریخ ماندگار شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر در سایه ترویج شبکه‌های اجتماعی و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن، سبک زندگی حضرت فاطمه(س) در جامعه کمرنگ شد.

زمانی افزود: دشمن تمام ظرفیت خود را با جنگ روایت‌ها به صحنه آورد که ساده زیستی در زندگی کمرنگ شود.
این مدرس حوزه تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله اینستاگرام در ترویج سبک زندگی غربی در جامعه نقش بی بدیلی داشته و تجملگرایی امروز تیشه به ریشه بنیان خانواده زده است.

وی گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی بی نظیر برای زنان و دختران ماست و چون از سبک زندگی فاطمی فاصله گرفتیم سن ازدواج بالا رفت و آمار طلاق در کشور نگران کننده شده است.

زمانی ادامه داد: حضرت زهرا (س) و خانواده اش نانی را که خود به آن نیاز داشتند به یتیم، مسکین و اسیر دادند و خود با آب افطار کردند بدون اینکه درخواستی کنند. وفای به عهد، اخلاص، ایثار، معاد باوری و خداترسی از ویژگی‌های این خانواده بود.

این مدرس دانشگاه افزود: دشمن آهسته و آرام با هجمه‌های رسانه ای، ارزش‌ها را در جامعه کمرنگ می‌کند و جهاد تبیین بزرگترین، مهمترین و واجب‌ترین رسالت در عصر کنونی است.

وی تاکید کرد: اگر سبک زندگی حضرت فاطمه (س) سرلوحه زندگی زوجین قرار گیرد، آمار طلاق کاهش می‌یابد و جوانان‌مان از تجملات فاصله گرفته و با ساده زیستی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند و به دنبال شرایط ایده آل نیستند بلکه با تلاش و گذشت به شرایط ایده آل در زندگی خواهند رسید.

زمانی ادامه داد: ایام فاطمیه باید سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را برای نسل آینده تبیین کنیم تا جوانان با تاسی از بانوی دو عالم زندگی خود را مدیریت کنند و متوجه هجمه‌های دشمن باشند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر سبک زندگی حضرت فاطمه (س) به درستی تبیین شود، جوانان به این سبک زندگی لبیک می‌گویند و هجمه‌های دشمن خنثی شده و بنیان خانواده مستحکم خواهد شد.

منبع: زنان نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
کسی با این سبک های من درآوردی شما زندگی فاطمه کیلویی چنده