صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

منطقه حایل غزه برای اسرائیل امنیت نخواهد داشت

  • کد خبر: ۱۹۸۴۰۴
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
به اعتراف یک رسانه منطقه حایل امنیتی که ارتش اسرائیل به دنبال ایجاد آن در نوار غزه است هم امنیتی برای اسرائیل به همراه نخواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه هاآرتص در شماره روز دوشنبه خود با اشاره به طرح ارتش اسرائیل در ایجاد نوار حایل در شمال نوار غزه آن را برای تحقق اهداف اسرائیل بی فایده دانسته و با توجه به نتایج تجربه‌های سابق این طرح را هم محکوم به شکست دانست.

به نوشته این رسانه عبری زبان، ایجاد مناطق حایل امنیتی امر تازه‌ای در اسرائیل نیست و در عین حال تجارب مشابه گذشته بی فایده بودن آن را به اثبات رسانده‌اند.

به اعتقاد نویسنده این یادداشت، اقدامات مشابه در مصر و ترکیه هم نشان داده است این اقدامات نمی‌تواند چشمداشت‌های قومیتی، اشغالگری یا تهدیدهای امنیتی را متوقف کند.

به نوشته هاآرتص، ایجاد نوار منیتی در غزه فقط منجر به آوارگی بیشتر فلسطینی از یک سو و تبدیل شدن ارتش اسرائیل به هدف آسانی برای گروه‌های رادیکال جدید می‌گردد.

این رسانه افزود: منطقه حایل شاید به عنوان تدبیر امنیتی برای جلوگیری از وقوع حملات و رخنه از داخل نوار غزه باشد، با این حال این منطقه پیشنهاد هرگز نخواهد توانست به آن شکل قابل توجه امنیت را برای اسرائیل به همراه آورده و به مقابله با اقدامات نظامی فلسطینیان شود.

هاآرتص سپس به نقل از کارشناسان امنیتی نوشت: بسیار دشوار است که بتوان منطقه حایلی را بر فلسطینیان تحمیل کرد و این امر می‌تواند زیان‌های امنیتی گسترده‌ای برای اسرائیل به همراه داشته باشد و با توجه به آواره شدن تعداد زیادی از فلسطینیان ساکن مناطق حایل، سطح دشمنی و خصومت فلسطینیان در مقابل اسرائیلی‌ها هم افزایش دهد.

زوی بارئیل نویسنده این یادداشت در پایان تاکید کرد: شک و تردیدهای زیادی در مورد موفقیت این طرح در تامین امنیت اسرائیل است، در حالی که ریسک تبعات سیاسی و امنیتی خطرناک آن را به جان خریده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.