صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ویژه‌نامه افغانستان مجله «سه‌نقطه» منتشر شد

  • کد خبر: ۲۰۰۲۳۶
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
شماره ۴۷ ماهنامه سه‌نقطه با عنوان «افغانستان» منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدکاظم کاظمی، شاعر و پژوهشگر افغانستانی در کانال تلگرامی خود در این باره نوشته است: این شماره از سه‌نقطه را می‌شود یک دایرةالمعارف کوچک افغانستان‌شناسی دانست. در آن دربارهٔ تاریخ، جغرافیا، مفاخر، زبان، آداب و رسوم، اماکن دیدنی، فرهنگ عامه، وضعیت مهاجران افغانستان و بسیار موضوعات دیگر مطالبی خواندنی خواهید یافت با ته‌مایه‌ای از طنز، چون نشریهٔ «سه‌نقطه» رویکرد طنز دارد.

مجله سه نقطه نیز نوشته است که نویسندگانِ مطلقاً افغانستانی در این شماره از روز و روزگار افغانستان و افغانستانی نوشته‌اند؛ از آنچه این سرزمین در گذشته بوده تا آنچه حالا هست و آنچه بعداً خواهد بود.

افغانستان چطور افغانستان شد؟ زمان فردوسی، افغانستانی‌ها کجا بودند؟ آیا افغانی همان افغانستانی است؟ پس افغان کیست؟ «دوشنبه ‌پورجمادی‌الثانی» به چه کسی گفته می‌شود؟ شعبه معتبر هزاره‌جات در مشهد کدام است؟ آیا مولوی ایرانی بود یا افغانستانی؟ سنگ‌های اداره اتباع پیش پای که انداخته می‌شوند؟ پاسخ این پرسش‌ها و هر پرسش دیگری که دراین‌باره دارید را در سه‌نقطه ۴۷ بجویید.

شماره ۴۷ مجله سه‌نقطه با شرکت مرتضی احسانی بخارایی، علی احمدی دولت، عارف حسینی، نجیب دهزاد، الطاف ذکی، محمدشریف سعیدی، احسان‌الله سلام، صبور سیاسنگ، مبارکشاه شهرام، موسی ظفر، محمدکاظم کاظمی، شوکت‌علی محمدی شاری، احمد مدقق، ابوطالب مظفری، ناهید مهرگان، یما ناشر یکمنش، سخیداد هاتف، یعقوب یسنا؛ به‌همراه دو نویسنده مهمان، نفیسه رحمانی و محسن مدیر شانه‌چی به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.