صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روزانه ۲۳ تن زباله پزشکی از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی مشهد جمع‌آوری و دفن بهداشتی می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل کریمیان مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد، افزود: ۳۲ بیمارستان در مشهد زباله‌های عفونی خود را بی‌خطرسازی نموده و سازمان مدیریت پسماند زباله آن‌ها را جمع‌آوری و در سلول دفن پسماند‌های پزشکی دفن می‌کند.

وی ادامه داد: بطور متوسط روزانه حدود ۱۸ تن زباله بیمارستانی در مشهد جمع‌آوری می‌شود که در شرایط فعلی تمام زباله‌های عفونی و پسماند‌های عادی بیمارستانی به صورت پسماند عفونی بیمارستانی دفن می‌شود.
وی با اشاره به دفن بهداشتی روزانه پنج تن زباله پزشکی از مطب‌ها و کلینیک‌ها گفت: جمع‌آوری و بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی در مطب‌های پزشکی و کلینیک‌ها نیز بر عهده ۲ شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و این شرکت‌ها پس از بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی، آن‌ها را به محل دفن بهداشتی زباله‌های پزشکی منتقل می‌کنند.
کریمیان افزود: با توجه به شرایط موجود و در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، خطوط پردازش زباله را تعطیل کرده‌ایم و زباله‌های سطح شهر پس از جمع‌آوری دفن می‌شود.
وی ادامه داد: در روز‌های اخیر شاهد رهاسازی ماسک و دستکش‌های استفاده شده توسط شهروندان در سطح معابر شهر هستیم که این اقدام بسیار خطرناک است، اقلام استفاده شده بهداشتی و پزشکی پس از استفاده باید در نایلونی گره زده شده در سطل زباله انداخته شود.
روزانه ۲ هزار تن زباله در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد تولید می‌شود.
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.