افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

کشف ۱۷۰ هزار ماسک، دستکش و اقلام ضد عفونی در مشهد تا امروز

  • کد خبر: ۲۰۲۰۸
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
کشف ۱۷۰ هزار ماسک، دستکش و اقلام ضد عفونی در مشهد تا امروز
مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کشفیات ما تا امروز ۳۵ هزار مورد انواع ماسک، ۱۵ هزار مورد انواع اقلام بهداشتی مربوط به مواد ضد عفونی‌کننده و ۱۲۰ هزار جفت دستکش لاتکس و ... بوده که با دستور قضایی و کارگروه مربوطه تحویل دانشگاه علوم‌پزشکی شده است.

مهدی مقدسی، در خصوص بازرسی‌های انجام شده در زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: ما معمولا در پایان سال طرح نظارتی ویژه نوروز را داریم که برای آماده شدن در استقبال از زائران برنامه‌های ویژه‌ای را انجام می‌دهیم. از ابتدای اسفند نیز قبل از اینکه موضوع کرونا و تعطیلی سفر‌های نوروزی اتفاق بیفتد این کار را شروع کردیم، اما بعد از این کل اقدامات نوروز ما متاثر از این قسمت خواهد بود.

وی افزود: شرایط بازار را مشاهده می‌کنیم و دغدغه امروز مردم نیز بیشتر تامین کالا‌های مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا است که کل اقدامات حوزه نظارتی ما را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. ما در روز‌های اولیه که این اتفاق افتاد و بازار و حوزه اقتصاد مرتبط با بحث کرونا از خود عکس‌العمل نشان داد، طرح و اقدامات نظارتی خود را خارج از بخشنامه‌های کشوری و سایر بخشنامه‌ها با توجه به درک از بازار شروع کرده و اقداماتی انجام دادیم.

مقدسی بیان کرد: تخلفات ناشی از شرایط بازار قابل پیش‌بینی بود که برخی افراد موجودی‌ها را مخفی کنند. شاید بتوان گفت زشت‌ترین و منفورترین تخلفی که می‌توان حتی به آن فکر کرد، مخفی کردن لوازم بهداشتی چه ماسک و چه ضد عفونی بوده که برای پیشگیری استفاده می‌شود و فرد با منافع شخصی و اقتصادی این کار را انجام می‌دهد.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما با همکاری با پلیس، سپاه، بسیج، معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم‌پزشکی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی اقدامات خود را مشترک کردیم و هر روز حتی روز‌های تعطیل نیز بازرسی داریم.

وی با بیان اینکه اقدامات نظارتی و پیشگیرانه در این بخش انجام دادیم، عنوان کرد: روزانه ۱۰ بازرسی مشترک با همکاران خود در اتاق اصناف، دانشگاه علوم‌پزشکی، اماکن و نیروی انتظامی انجام داده و از مراکز نگهداری از کالا‌های سلامت محور بازدید می‌کنیم که غیر از گشت‌های مستقل ما است. بازرسی‌های معمولی ما در مشهد ۵۰ بازرسی در روز بوده که در داروخانه‌ها با حضور سازمان غذا و دارو و نیز فروشندگان لوازم بهداشتی انجام می‌شود. به طور کل ۶۰ گشت از بازرسی‌ها در سطح شهر داریم.

مقدسی ادامه داد: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه، دادستانی‌ها در کنار تعزیرات به این موضوع ورود پیدا کردند و در خصوص احتکار و مواردی مانند آن که تخلفات سنگین‌تری است، دادستانی نیز به کمک می‌آید، در حدی که گرفتن حکم و ورود به مکان‌های مخفی حتی به صورت تلفنی انجام می‌شود. مرجع قضایی محکم پای کار آمده است. با کمک مردم در بخش شناسایی و اطلاعاتی که خودمان کسب می‌کنیم، و با وجود این هماهنگی‌ها، تاکنون ۷ واحد را با دستور حوزه دادستانی پلمب کردیم، پرونده تشکیل شده و اقدامات قانونی برای متهمان در حال انجام است. این ۷ پرونده، جزو پرونده‌های مهم ما است.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: کشفیات ما تا امروز ۳۵ هزار مورد انواع ماسک، ۱۵ هزار مورد انواع اقلام بهداشتی مربوط به مواد ضد عفونی‌کننده و ۱۲۰ هزار جفت دستکش لاتکس و ... بوده که با دستور قضایی و کارگروه مربوطه تحویل دانشگاه علوم‌پزشکی شده تا با اولویت به بیمارستان‌ها تحویل داده شود. این اقلام به میزانی نیست که وارد بازار شود، ضمن اینکه بخش‌های عفونی و بیمارستان‌ها در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تاثیر کرونا در حوزه اقتصاد در دو بخش بوده است، تصریح کرد: یک مورد لوازم و تجهیزات بهداشتی و مورد دیگر کالا‌هایی بوده که از این فضا متاثر شده است. برخی کالا‌ها و اصناف مانند فست‎فود، رستوران، گوشت، دام و ... مصرفش کاهش یافته، فروکش قیمت داشته و خرید و فروش انجام نمی‌شود، اما در مورد برخی کالا‌ها مانند لیموترش، سیر و زنجبیل عده‌ای دنبال سوءاستفاده هستند.

مقدسی افزود: تاکنون ۱۵ پرونده در این بخش تنظیم کردیم و بخش قابل توجهی کشفیات داشتیم. ۲۲۵ تن لیموترش کشف شده که ۱۲۵ تن در طرقبه و شاندیز و ۱۰۰ تن در مشهد بود و در دو سردخانه بوده و اکنون در ۱۷ بازار شهرداری و ۳ محل سیار در حال توزیع است که لیموترش را با قیمت ۱۷ هزار تومان در اختیار مردم قرار می‌دهند.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: بالغ بر ۵۰ پرونده و صورت جلسه در خصوص کالا‌های سلامت‌محور به ارزش ۲۵ میلیارد ریال تشکیل شده که با ۱۵ پرونده در حوزه لیموترش، سیر و زنجبیل، ۶۵ پرونده سنگین می‌شود. در بسیاری از موارد نیز با مراجعه در محل و با همکاری فروشنده، محصولات با قیمت مصوب به فروش رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها نیز اقدامات مشابهی داشتند که ۳ واحد در شهرستان‌ها پلمب شده است. نیشابور ۲۴ گشت مشترک داشته که ۲۴ پرونده به ارزش ۵۷ میلیون تومان تشکیل، یک واحد پلمب و ۲۵۰۰ ماسک تحویل علوم‌پزشکی شده است، گناباد ۱۲ گشت و ۴ پرونده و تربت حیدریه نیز ۸ گشت مشترک و ۴ پرونده داشته است.

مقدسی گفت: غیر از بحث احتکار و گران‌فروشی، موضوع عرضه لوازم تقلبی در این بخش نیز وجود دارد. محلی را شناسایی کردیم که ماسک‌های نمدی با پارچه‌های غیر استاندارد و در شرایط غیر بهداشتی تولید می‌کند، این ماسک‌ها کاربردی در زمینه کرونا نداشته و حتی ممکن است منشا آلودگی باشد. در یک خیاطی در خیابان طبرسی نیز ماسک می‌دوزند و از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند. مردم مطلع نیستند که این ماسک‌ها منشا گرفتاری است. برخی در ساخت مواد ضد عفونی از الکل‌های صنعتی و تینر استفاده می‌کنند که می‌تواند مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کند. ۱۰ پرونده صرفا در حوزه تقلب داشتیم.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: آمار کلی بازرسی‌ها و تخلفات در حوزه‌های مختلف در سطح استان، از ابتدا تا نیمه اسفند، ۱۴ هزار و ۱۰۷ مورد بازرسی از انواع بنگاه‌های اقتصادی بوده که منجر به تنظیم ۱۰۸۹ پرونده به ارزش ریالی ۷۵ میلیارد ریال شده است.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->