صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

منیر اکرم، نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل متحد از شورای امنیت این سازمان خواست تا از طالبان افغان بخواهد روابط خود را با تی‌تی‌پی قطع کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، اکرم این اظهارات را چهارشنبه‌شب، ۱۶ اسفند در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که در مورد افغانستان برگزار شده بود، مطرح کرده است.

او از طالبان افغان خواست تا حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور‌های همسایه را تهدید نکنند.

به گفته نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل متحد، تهدید تمامیت ارضی این کشور‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت به سود افغانستان نیست.

وی تاکید کرد که مبارزه با تروریسم باید در هر نقشه‌راه آینده برای تعامل با طالبان، بالاترین اولویت باشد.

اکرم افزوده است: «سازمان ملل باید تحقیق کند تا دریابد چگونه تحریک طالبان پاکستان به تجهیزات و تسلیحات نظامی پیشرفته دست یافته است و منابع مالی این گروه که از ۵۰ هزار جنگ‌جو حمایت می‌کند، شناسایی شود.»

او هشدار داد که اگر جامعه جهانی تحریک طالبان پاکستان را کنترل نکند، این گروه که توسط القاعده و برخی حامیان دولتی حمایت می‌شود، می‌تواند یک تهدید تروریستی جهانی ایجاد کند.

روابط میان طالبان و پاکستان طی چندین ماه گذشته پرتنش بوده است.

پاکستان مدعی است که طالبان افغان پناهگاه‌های امنی را در اختیار جنگ‌جویان تی‌تی‌پی قرار داده‌اند و این گروه حملات را در داخل خاک افغانستان طراحی و در پاکستان عملی می‌کند، اما طالبان همواره ادعا‌های مطرح شده را تکذیب کرده‌اند.

منبع: هشت صبح

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.