صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پروژه «قیدوری» (Gidori) شاهکار معماری دیگری است که در شهر برنامه‌ریزی‌شده نیوم عربستان سعودی سر برآورده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شهر نیوم عربستان از پروژه جدیدی به نام «قیدوری» (Gidori) پرده برداشت که یک اقامتگاه لوکس خاص در تپه‌های ساحلی خلیج عقبه است. «قیدوری»، که از آن به‌عنوان یک شاهکار معماری نام برده می‌شود، از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برد. در ادامه با ویژگی‌های این پروژه جدید عربستان آشنا می‌شویم.

در این پروژه، علاوه بر اینکه ۱۹۰ آپارتمان رو به دریا ساخته خواهد شد، قرار است یک بوتیک‌هتل، و ۲۰۰ ویلا و خانه خصوصی نیز در محیط اطراف طراحی شود. همچنین، مجموعه «قیدوری» به یک زمین گلف ۱۸ حفره نیز مجهز خواهد شد. «قیدوری»، که پروژه جاه‌طلبانه جدید عربستان محسوب می‌شود، از چشم‌انداز طبیعی و بسیار زیبایی بهره می‌برد و ترکیبی خاص از اقامتگاه لوکس و امکانات ورزشی است که مهمانان این اقامتگاه را به حداکثر آرامش می‌رساند.

این مجموعه، با ترکیب گلف کلاس جهانی و سایر برنامه‌ها، می‌تواند در قالب یک مجموعه بسیار مدرن به نیازهای مختلف مهمانان و ساکنان خود پاسخ دهد. در مرکز پروژه «قیدوری»، یک مجتمع رو به ساحل با ساختار طره‌ای وجود دارد که میزبان ۱۹۰ آپارتمان لوکس با چشم‌انداز دریا خواهد بود. هر آپارتمان به‌گونه‌ای طراحی شده تا نهایت توجه را به جزئیات داشته باشد و چشم‌اندازی از خلیج عقبه را به ساکنان خود ارائه دهد.

مونولیت یکی از خاص‌ترین بخش‌های مجموعه «قیدوری» محسوب می‌شود. این بنای شگفت‌انگیز به‌گونه‌ای طراحی شده که آپارتمان‌ها به‌شکل معلق خواهند بود. همچنین، این مجموعه به انواع مختلف رستوران‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و فضاهای سبز نیز مجهز خواهد بود.

آن دسته از افرادی که به ورزش گلف علاقه دارند می‌توانند از زمین گلف ۱۸ حفره این مجموعه لذت ببرند. این زمین گلف در تپه‌های کم‌ارتفاع و مسیرهای صخره‌ای ساخته شده تا تجربه‌ای چالش‌برانگیز و لذت‌بخش را برای علاقه‌مندان به‌وجود آورد. برای این مجموعه یک آکادمی گلف نیز فراهم شده است.

از سایر امکاناتی که مجموعه «قیدوری» برای ساکنان خود فراهم کرده می‌توان به تپه‌نوردی، دوچرخه‌سواری در جاده و خارج جاده، پیاده‌روی با چشم‌اندازهای جذاب، و انواع مختلف ورزش‌های آبی اشاره کرد. همچنین، پس از غروب خورشید در این مجموعه امکانی ایدئال برای تماشای آسمان شب و رصد ستاره‌ها فراهم خواهد شد.

منبع: گجت‌نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.