نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند

  • کد خبر: ۲۰۳۰۵۱
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: شهر‌ها باید با لباس خودشان، خود را معرفی کنند، اما در دهه‌های اخیر دچار اشکال شدیم و شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالهادی دانشپور امروز، ۹ دی ماه، در همایش ملی نما و هویت که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: شهر تجلی و بازتاب فرهنگ است. شهر صورت فرهنگ و منظر لباس این فرهنگ است. منظر چند جنبه دارد. بعد بیرونی که لباس است و یک مابه‌ازای ذهنی و لایه‌های مختلف دارد. این لباس مانند هر لباس دیگری بوده و بعید است در جایی غیر از لباس مخصوص خودش را استفاده کنیم.

وی بیان کرد: شهر‌ها باید با لباس خودشان، خود را معرفی کنند، اما در دهه‌های اخیر دچار اشکال شدیم و این لباس از آراستگی مخصوص خود برخوردار نیست یا کم برخوردار است. اگر لباس مناسب باشد می‌تواند تنوع لازم را نشان دهد. این دغدغه بزرگ نه تنها در مشهد بلکه در غالب شهر‌های ما اتفاق افتاده است. شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند.

دانشپور عنوان کرد: اگر از مسافری که به مشهد می‌آید بپرسند مشهد را چگونه دیدید؟ بعید است بتوانند با تصویری یکپارچه، منسجم و واحد هویت دهند. هویت چیزی نیست جز شرایط و کیفیتی که فرد به واسطه آن می‌تواند چیزی را از دیگری احراز کند و تشخیص دهد. این موضوع ابزار می‌خواهد که پیچیده هم نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: در برخی شهر‌ها هویت احراز نمی‌شود اینکه بین صورت شهر و هویت شهر نسبت برقرار می‌کنیم به این دلیل است که این لباس معرف است. اگر قرار باشد یک فرد غیر ایرانی تصویری از ما ببرد، باید چه با خود ببرد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->