مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت آلودگی هوای مشهد در ۱۰ منطقه (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: تشکیل باشگاه حرفه‌ای برای ورزش مشهد اولویت است + فیلم تلاش مدیریت شهری، تحقق نشاط مؤمنانه برای زائران و مجاوران است ضیافت نور و رنگ و تصویر در جشن بزرگ «نورنما»| آیین افتتاحیه بزرگ‌ترین نمایش ویدئومپینگ کشور در مشهد برگزار شد+ویدئو شهردار مشهد مقدس: جشنواره رمضان، فرصتی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی بود پیش بینی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران و مجاوران به مقاصد تفرجگاهی در روز طبیعت شهردار مشهد مقدس: هدف جشنواره نورنما ایجاد حال خوب برای زائران و مجاوران است تقدیر استاندار خراسان رضوی از برگزاری جشنواره نورنما در مشهد جام رمضان شاخص‌ترین رویداد ورزشی مشهد است ویدئو| مراسم افتتاحیه نخستین رویداد ملی نورنما و جشن بزرگ عیدانه در عرصه میدان شهدا مشهد در حال برگزاری است ساماندهی بیش از ۱۱۰۰ صندوق هوشمند فطریه در مشهد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد خبر داد: بازدید بیش از ۷ هزار نفر از باغ‌ گل‌های مشهد فعالیت ۲۴ساعته پارکینگ‌های مرکزی مشهد برای برگزاری نماز عید فطر آمادگی شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز عید فطر و روز طبیعت ۱۴۰۴
سرخط خبرها

شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند

  • کد خبر: ۲۰۳۰۵۱
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: شهر‌ها باید با لباس خودشان، خود را معرفی کنند، اما در دهه‌های اخیر دچار اشکال شدیم و شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالهادی دانشپور امروز، ۹ دی ماه، در همایش ملی نما و هویت که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: شهر تجلی و بازتاب فرهنگ است. شهر صورت فرهنگ و منظر لباس این فرهنگ است. منظر چند جنبه دارد. بعد بیرونی که لباس است و یک مابه‌ازای ذهنی و لایه‌های مختلف دارد. این لباس مانند هر لباس دیگری بوده و بعید است در جایی غیر از لباس مخصوص خودش را استفاده کنیم.

وی بیان کرد: شهر‌ها باید با لباس خودشان، خود را معرفی کنند، اما در دهه‌های اخیر دچار اشکال شدیم و این لباس از آراستگی مخصوص خود برخوردار نیست یا کم برخوردار است. اگر لباس مناسب باشد می‌تواند تنوع لازم را نشان دهد. این دغدغه بزرگ نه تنها در مشهد بلکه در غالب شهر‌های ما اتفاق افتاده است. شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند.

دانشپور عنوان کرد: اگر از مسافری که به مشهد می‌آید بپرسند مشهد را چگونه دیدید؟ بعید است بتوانند با تصویری یکپارچه، منسجم و واحد هویت دهند. هویت چیزی نیست جز شرایط و کیفیتی که فرد به واسطه آن می‌تواند چیزی را از دیگری احراز کند و تشخیص دهد. این موضوع ابزار می‌خواهد که پیچیده هم نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: در برخی شهر‌ها هویت احراز نمی‌شود اینکه بین صورت شهر و هویت شهر نسبت برقرار می‌کنیم به این دلیل است که این لباس معرف است. اگر قرار باشد یک فرد غیر ایرانی تصویری از ما ببرد، باید چه با خود ببرد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->