آبیاری پایدار ۲۴۰ هکتار فضای سبز مشهد با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آزادی چندصدایی چطور سیمای شهر را تغییر می‌دهد؟ شهردار مشهدمقدس خبر داد: پیشرفت چشمگیر پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده یادی از «صادق رضازاده شفق» که چند اثر مهم درباره نادرشاه دارد | تاریخی که از مشهد نوشته شد گلایه ساکنان مهدی آباد مشهد از وجود انبار‌های ضایعاتی | زندگی در جوار انبار‌های ضایعاتی هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۱۷ مهر ۱۴۰۴) نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است تدابیر مدیریت شهری مشهد برای آبیاری فضای سبز | تابستان داغ، مغلوب سرسبز‌ی شهر کیفیت هوای امروز مشهد همچنان «ناسالم برای افراد حساس» (۱۶ مهر ۱۴۰۴) آغاز اجرای قرارداد بازسازی ۱۷۸ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد پلمب ۲ کافی‌شاپ متخلف در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند

  • کد خبر: ۲۰۳۰۵۱
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: شهر‌ها باید با لباس خودشان، خود را معرفی کنند، اما در دهه‌های اخیر دچار اشکال شدیم و شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالهادی دانشپور امروز، ۹ دی ماه، در همایش ملی نما و هویت که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: شهر تجلی و بازتاب فرهنگ است. شهر صورت فرهنگ و منظر لباس این فرهنگ است. منظر چند جنبه دارد. بعد بیرونی که لباس است و یک مابه‌ازای ذهنی و لایه‌های مختلف دارد. این لباس مانند هر لباس دیگری بوده و بعید است در جایی غیر از لباس مخصوص خودش را استفاده کنیم.

وی بیان کرد: شهر‌ها باید با لباس خودشان، خود را معرفی کنند، اما در دهه‌های اخیر دچار اشکال شدیم و این لباس از آراستگی مخصوص خود برخوردار نیست یا کم برخوردار است. اگر لباس مناسب باشد می‌تواند تنوع لازم را نشان دهد. این دغدغه بزرگ نه تنها در مشهد بلکه در غالب شهر‌های ما اتفاق افتاده است. شهر‌ها نمی‌توانند آنگونه که باید خود را به ذهن مخاطب متبادر کنند.

دانشپور عنوان کرد: اگر از مسافری که به مشهد می‌آید بپرسند مشهد را چگونه دیدید؟ بعید است بتوانند با تصویری یکپارچه، منسجم و واحد هویت دهند. هویت چیزی نیست جز شرایط و کیفیتی که فرد به واسطه آن می‌تواند چیزی را از دیگری احراز کند و تشخیص دهد. این موضوع ابزار می‌خواهد که پیچیده هم نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: در برخی شهر‌ها هویت احراز نمی‌شود اینکه بین صورت شهر و هویت شهر نسبت برقرار می‌کنیم به این دلیل است که این لباس معرف است. اگر قرار باشد یک فرد غیر ایرانی تصویری از ما ببرد، باید چه با خود ببرد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->